Inlägg från: buffelina |Visa alla inlägg
  • buffelina

Grannen under klagar

Jag har bott i säkert över 20 lägenheter och flyttade precis innan jul och min granne ovanför stampar så dörrar, speglar och tavlor skakar. Jag ha aldrig stött på något liknande och kan inte vara normalt som det dönar och dunkar något fruktansvärt från morgon till mitt i nätterna. Även de som bor snett under honom bredvid min lägenhet i andra porten stör sig även på det och jag bor precis under.  Det är inte normalt att stampa så, att använda öronproppar hjälper inte det förstärker även dova ljupa toner som basen från musik så ligger i sängen med kronisk diskbråck med hörlurar mesta delen av hälften av mitt liv för hade det varit som andra föregående grannar som spelat så hög musik så man inte ens kunnat höra tv'n hade man kunnat klaga. Man ska inte störa sina grannar med oljud står det i hyreskontrakt så ni säger att man ska acceptera något enstaka ljud olika tillfällen när det är ren psykisk tortyr när vissa beter sig så? Det är rent fruktansvärt hur mycket vissa grannar håller på och idag har alla hemmabio och unga såväl som tonåringar/barn spelar musik på datorer och filmer och stampar och skriker när de förlorar i sina dator spel eller som oftast det låter som man bor i ett krigshärjat land. Man ska inte själv behöva ha både öronproppar med hörlurar bara för kunna se på tv eller kunna sova, det är snarare dem som ska ha på sig hörlurar för inte störa sin grannar. Snarare barnfamiljer som borde bo i hus för sådant oljud är inte normalt, lägenheterna byggdes oftast innan stora stereor uppfanns och barnen och människorna var mer hövliga mot varandra, idag är det ren tortyr.

Svar på tråden Grannen under klagar