• Anonym

Du som är/varit gravid, när började ditt illamående?

Jag vill vara hemlig med min och makens bebisverkstad, därför är jag anonym.

Men hur tidigt började ni må illa?

Jag och maken försöker bli gravid med barn nr 3. Jag har mått lite småilla från och till ett par dagar. Igår natt vaknade jag och trodde att jag skulle kräkas rätt ut. Likadant nu. Mår riktigt illa. Har inte BIM förrän den 22:a så det är väl för tidigt att ha illamående som graviditets symtom?

• Svar på tråden Du som är/varit gravid, när började ditt illamående?
  • Anonym

mitt illamående började inte förräns v 7 och det var väldigt lindrigt,vart bara illamående vid vissa lukter.. men alla är vi olika =)

• mammas4killar

mitt illamående började ordentligt i v. 7(är i v.9 nu) men däremot så hade jag ett rejält illamående i 2 dagar, kände mej gravid så jag testade 5 dagar innan mens och det var positivt. Nu mår jag illa och kräks som attan, dock inte på mornarna utan nätterna igenom, börja vid 21-tiden och brukar hålla i sig till typ 4 på morgonenRynkar på näsan

• MiScHoOo

Jag brukar ha illamående med flickorna runt v 8 men med pojkarna redan v 4 lite tok för tidigt

• Cecilia1986

det är väldigt olika gällande illamående... vissa mår illa från första stund medans andra aldrig mår illa. Tyvärr hade jag otur så jag började må illa i vecka 8.

Varför hata när man kan älska?
  • astrum

Jag började må illa i sjunde veckan och kräktes minst 5 gånger varje dag till i vecka 20.. Då tog foglossningen vid istället, underbart! ;)

• Empiiis

I vecka 8 fram tills ca vecka 27.

• Danielina

Mådde småilla från v.5-6, men inte så att det besvärade mig särskilt mycket. I v.9-11 däremot mådde jag extremt illa så att jag kräktes om jag inte låg på soffan hela eftermiddagarna och åt kex och satsumas :P

• Anonym

Tack för era svar!

När jag väntade barn nr 1 visste jag inte att jag var gravid förrän jag plussade i v. 6. Då hade jag haft väldiga problem med huvudvärk och illamående. Kräktes flera ggr dagligen fram tills jag var i 5:e månaden ungefär...
    Men jag har svårt att komma ihåg när illamåendet började.

Med barn nr 2 var det planerat. Men det tog nästan ett år innan jag plussade och den gången mådde jag inte illa alls.

Denna gången försöker jag att hålla mig lugn och inte tänka för mycket på om jag har fått plus eller inte. Men så mår jag illa från och till, kissar mkt och har problem med huvudvärk igen. Det behöver ju inte alls betyda att jag är gravid. Om jag är det så vore ju det väldigt tidiga symtom. Tja, vi får väl se om mensen kommer nästa vecka...

• Litet My

Från vecka 2 eller dyl...minns att jag testade mig i v 3 ca och då hade jag mått illa ett par dagar

• Kaosmamma

v 7 till 37, som hittat.. tio veckor på sjukan också... men det är det värt :) näe men seriöst, har tre barn och det har börjat på allvar i v 7 för mig...

• lightfish

Troligen från den dagen när ägget fäste för jag har mått ILLA ca 1 vecka innan jag visste att jag var gravid. I v. 7-8 har det blommat ut helt och jag kräktes båda graviditeterna tills barnen kom ut...

• Anonym (Väntar oxå trean)

I vecka 6 började illamåendet.

• Anonym

sorry för OT, men vad kan man göra mot illamåendet?

• Sarasvensson87

Jag började må illa innan jag ens testat mig! Det höll i sig fram till vecka 20 ungefär, nå fruktansvärt illamående var jag hela tiden! Men som sagt, började må dåligt och pyrt redan innan jag gjorde testet

Efter 3 års försök, är vi äntligen gravida och har bf 20/9 :)
  • Danielina
    Anonym skrev 2011-08-18 13:26:32 följande:
    sorry för OT, men vad kan man göra mot illamåendet?
    Jag såg till att hålla mig ifrån starka lukter, sambon fick laga mat t.ex och så såg jag till att äta något varannan timme och dricka citronvatten. Satsumas, kex och naturell yoghurt hjälpte! Sedan så hade jag tur och hade eftermiddagsillamående och kunde ligga och vila när det slog till som värst, vila är bra!
Svar på tråden Du som är/varit gravid, när började ditt illamående?