• Catti41

Är det okej att köpa ett dockskåp till sin pojke? pappan tycker inte det..

Självklart är det okej. Min grabb har både egna klackskor till fint (klacken är typ 0,5 cm) och rosa hårspännen och dockor och spis och bilar och tåg och riktiga fotbollsskor och allt möjligt. Varför begränsa?

Dessutom finns det fullmöblerade dockskåp för runt 500 på blocket så det behöver inte bli särskilt dyrt. Min son har inte plats för något annars skulle han få ett, men han får nöja sig med att bygga hus till legogubbarna. vilket han gör.

• Catti41

Dessutom kan jag väl tillägga att om det är något jag uppmuntrar så är det rollekar av olika slag, med och utan rekvisita (men när man inte leker med kompisar är det roligare om man har rekvisita), eftersom det är genom rollekar man får prova olika roller och lär sig hur saker och ting funkar och hur man gör i olika relationer. Ibland leker min grabb och hans kompisar mamma pappa barn och hund (och det är inte alltid tjejerna som är mammor om man säger så) eller så leker de brandstation eller så leker de djurpark eller så leker de massor med olika saker. Och att leka med dockskåp är ju att kunna gestalta rollekar, särskilt om man leker själv, men också om man leker med en eller två kompisar.

Svar på tråden Är det okej att köpa ett dockskåp till sin pojke? pappan tycker inte det..