• Anonym (lite orolig)

Finnar i underlivet, eller vad är det?

Ja jag har nu ett tag lixom fått mer o mer finnar i underlivet.
    Och då sitter dem typ jämt insidan av de yttre blygdläpparna, på höger sida.

Börjar med att de blir lite ömt bara o att man ser ngt som bullar upp. Typ som en invärtes lite grann. Men de är ändå som ett genomskinligt lager skinn över..
    Jag försöker lixom trycka, till slut så kommer de som en vit prick som man ibland kan trycka ut.
    Ibland svullnar hela blygdläppen upp då o de ömmar som tuan o strålar ut i ljumsken. Men kanske e för att jag trycker???

men svårt o förklara, men kan de bara vara finnar eller??? 

• Svar på tråden Finnar i underlivet, eller vad är det?
  • Anonym

Du måste till gyn, ring och boka en tid! Här kan man bara spekulera om vad det kan vara. Min första tanke var herpes, mycket vanligt och de flesta av oss bär på viruset som kan blossa upp när som under livets gång.

• Anonym (kondylom)

Det låter som om du behöver undersökas.
    Tycker personligen att det låter som kondylom

• Anonym (lite orolig)

Jag har sökt lite på bilder på nätet av de ni sagt, men de liknar inte de jag har. =/

• Anonym (kondylom)
    Anonym (lite orolig) skrev 2011-08-17 20:09:30 följande:
    Jag har sökt lite på bilder på nätet av de ni sagt, men de liknar inte de jag har. =/

Kondylom ser olika ut på olika människor.
    Men man kan iallafall inte få finnar där nere då det inte finns talgkötlar där nere vilket är orsaken till att man får finnar i ansiktet.
    Kontakta gyn och bli undersökt istället
  • Anonym

Tycker också du ska kolla upp det för säkerthetsskull, men jag har haft problem med hårsäckar som har inflammerats i det området. Blev en vit plupp som oftast sprack till slut, så det kom ut var. Gör ONT som tusan, man mår nästan illa när man har det. Kan det vara det?
    Som tur är har jag sluppit de några år nu. Något jag upptäckte var jätteviktigt var att endast använda bomullstrosor, och sen tvättar man med alsollösning varje dag.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-17 20:45:45 följande:
    Tycker också du ska kolla upp det för säkerthetsskull, men jag har haft problem med hårsäckar som har inflammerats i det området. Blev en vit plupp som oftast sprack till slut, så det kom ut var. Gör ONT som tusan, man mår nästan illa när man har det. Kan det vara det?
    Som tur är har jag sluppit de några år nu. Något jag upptäckte var jätteviktigt var att endast använda bomullstrosor, och sen tvättar man med alsollösning varje dag.
    Fast tvätta inte med alsollösning på insidan av blygdläppen. det kan inte vara bra.
  • Anonym (lite orolig)
    Anonym (kondylom) skrev 2011-08-17 20:42:30 följande:
    Kondylom ser olika ut på olika människor.
    Men man kan iallafall inte få finnar där nere då det inte finns talgkötlar där nere vilket är orsaken till att man får finnar i ansiktet.
    Kontakta gyn och bli undersökt istället
    Jo men läste att de ser ut som vårtor.. o de gör de verkligen inte. Är mer som en invärtes finne typ..

• Anonym (lite orolig)
    Anonym skrev 2011-08-17 20:45:45 följande:
    Ja de kan de ju mkt väl vara..
    Men kollar de inte upp allt sånt när man e gravid? jag kollade ju de senast för lite mer än 1 år sen. 
  • Anonym (Bulan)

Jag får så ibland, gyn sa att det var inflammerade hårsäckar, och det ser ut exakt som du beskriver. Gyn sa att jag skulle vara nog med att alltid använda vass rakhyvel när jag rakade mig, och raklödder eller rakkräm, och sedan dess har jag inte fått det igen.

• Anonym

jag har vid få tillfällen fått en finns på blygläppens insida som gett med sig på ett dygn eller två...

men om du har många e det väl lika bra å kolla upp...?

hoppas det bara e finnar! 

• Anonym

Tycker at det låter helt normalt!

Mycket möjligt är det talgkötlar =)

• Anonym (lite orolig)
    Anonym (Bulan) skrev 2011-08-17 22:25:08 följande:
    Jag får så ibland, gyn sa att det var inflammerade hårsäckar, och det ser ut exakt som du beskriver. Gyn sa att jag skulle vara nog med att alltid använda vass rakhyvel när jag rakade mig, och raklödder eller rakkräm, och sedan dess har jag inte fått det igen.
    ja, jag använder ju lixom bara vanlig tvål när jag gör de, plus såna där engångsrakhyvlar.. kanske inte så bra. 
Svar på tråden Finnar i underlivet, eller vad är det?