Londontips till dig och till mig!
Vi åker till London för femte gången snart. Vill nu har tips på lite annat än de vanliga turistgrejerna. Vad är ditt speciella Londontips?
Här är mina Been there, done that grejer som redan är avbockade på listan. Visserligen kommer vi att återupprepa vissa av dem, men samtidigt blir det ju en tipslista till andra på saker man kan hitta på i London.
British Museum (bra en regnig dag!)
Tate Modern (inte min grej alls)
Shoutbankpromenad på kvällen (mysigt!)
Madame Tussauds (Dyrt men lite kul ändå, mest för alla som fånade sig när de tog bilder)
Shopping i Westfields (en av europas största shoppingcenter. Gillar man innomhuscentrum före shoppinggator som Oxford Street är detta grejen!)
Shopping på Primark (i Hammersmith, 100 gårner lugnare än på Oxfordstreet, fyndläge)
London aqvarium (är ombyggt sen dess, kanske värt ett nytt besök)
Äta på det första Hard Rock Cafét i världen.
Camden market
Kanalbåtstur från Camden till Little Venice och tillbaka (rekommentderas starkt!)
Jack the Ripper Walk
The Tower
Tower Bridge
Turistbuss runt stan
Promenad i St James park för att mata ekorrarna (en favorit)
Promenad i Regents park ( Missa inte St Marys Rose garden, fantastiskt vid blomning!)
Covent Garden (mysigt på kvällen)
Trafalgar square (händer nästan alltid nåt där, eller bara för att ta en kaffe och kolla på folk)
The National Gallery
Ripley´s belvie it or not
Sitta på fontäntrappan vid Picadilly Circus och glo på folk
Har säkert glömt massor.
En annan grej som vi alltid gör är att vi väljer att bo på olika delar av London varje gång. Vi har bott i Bayswater, Victoria, Kings Cross och Hammersmith. Nästa gång ska vi bo vid Marebylone nära Regents Park.
Har du något Att göra tips som vi missat?