• Svar på tråden Nån som testat den här? Orbit Baby G2
  • sofiejo

Jag har provat den!! Den är bäst, den har allt man vill ha på en vagn och jätte smidig!! Köpte en Icandy förra året, hade den här vagnen funnits i Sverige då hade jag övervägt att köpa den! :)

• Dorothean

Hej!

Vi har en Orbit baby och den är AMAZING!
    Jag har en liten på 1.5 samt tvillingar på 2.5 -så minstingen sitter i vagnen och tvillingarna står på "kickboards" på var sida om mig. Asbra.
    Haft vanlig ståbräda innan men för de första fick bara en plats och två vid kris, men det slutade alltid i gap&skrik vilket inte var värt. Sen fick jag även ont i ryggen då jag var tvungen att kroka ryggen och luta mig "över vagnen" på ett ohälsosamt sätt.

Designen och den nya tekniken på Orbit gör det möjligt att sitt- respektive liggdel kan rotera i 360 grader. Otroligt användbart!! Så enekelt om solen är jobbig eller på bussen, djurparken alt på (en trång) resturangen - bara att vrida sittdelen så kan barnet sitta med vid bordet som i en vanlig barnstol.
    Vagnen kan användas från födseln till så länge barnet vill åka vagn (upp till 18 kilo) När du köper vagnen som en Duovagn så ingår chassit, sittdelen och en liggkorg. "Skötväskan" sitter under vagnen (alltså NOLL i vägen) och även löstagbar -den kan tas bort och då användas som en väska då den har axelrem.
    Suffletten har UV 50+ skydd och är bokstavligen rejäl med sitt såkallade "paparazziskydd" Perfekt vid sol, vind och åskådare. Barnet får verkligen vara ifred när man vill. I ryggdelen finns även ett unikt ventilationssystem – öppna upp med dragkedja och sätt fast luckan med ett magnetlås och voila AC ;)

Vagnen blir även väldigt liten ihopfälld. Och Liggdelen/liggkorgen som följer med har en revolutionerande lösning så man även kan använda den som en vagga. Medarna följer med och kan även användas till sittdelen och då kan man använda den som en babysitter/sittplats upp till 23kg.
    Vagnen är även den första i världen som är Öko-tex Certifierad, alla textilier är ekologiska och alla plaster är PVC-fria och innehåller endast giftfria material. Som sagt its amazing.

Vill du läsa mer om vagnen kan du göra det bla. här; shop.alltforforaldrar.se/duovagn-orbit-g2-black.html och där du/ni intresserade av att se hur den fungerar i vardagen kan ni gärna kika in i min blogg;
    www.alltforforaldrar.se/theans/

Min fina familj on the go!

• Fink

Har oxå kollat lite på denna, är ju en sjungel där ute!

• Fink

Har precis fått hem min å är supernöjd! Så lätt att köra å fälla ihop så jag blev nästan lite chockad! Mannen är as nöjd han med! Blir jätte liten ihopfälld! Rekommenderas varmt!

• bokotimon

Hur är vagnen i snö? Flera synpunkter tack. Skrattande

• Sanniiish

Kanske postar lite sent, men måste säga att detta är den bästa vagnen någonsin! Älskar den! Den är jätte smidig och lättkörd. Lätt att vika ihop och tar heller inte stor plats i bilen. Folk har skrattat åt mig när jag sagt att man kan vända sittdelen åt sidan, men jag har haft användning av det jätte många gånger då jag varit på café och sånt, bara ställa vagnen och vrida sittdelen. Behöver inte bekymra mig om hur den ska få plats så jag samtidigt kan kolla på mitt barn :) Och snö frågan. När det var fast snö nu i december hade jag inga som helst problem, men nu bär det kom fin kös snö så fastnade det i julen, men då snurrade jag julen och måste fast dem och hade inga problem längre!

• Sanniiish

Ska givetvis stå, nu när det kom fin snö ;)

• Sanniiish

Och låste... Märker att jag skriver som en kratta från mobilen!

• Fiffiluren

Känner att jag också vill säga ett och annat om Orbit Baby G2.

Jag var helt såld på den här vagnen. Jag gillar det ekologiska konceptet och läste febrilt på forum och artiklar om den och blev övertygad. Jag måste ha en Orbit! Vi köpte den helt ny med i princip hela kittet. Varukorgar, åkpåse, ståbräda etc. Jag var supernöjd till en början med vagnen. Den är smidig att köra, fiffiga funktioner, enkel att fälla ihop och tar lite plats. Varukorgarna är super att ha till och ståbrädan är verkligen jättebra! Åkpåsen fanns i två storlekar. Small och Large och hon i butiken sa att jag skulle ha en Large. Bara det att den i large var alldeles för stor för liggdelen.

Dessvärre är liggkorgen väldigt liten, 65 cm i innermått och vår son var 53 cm lång när han föddes och efter en månad var han 61 cm. Nu är han tre månader och för stor för liggdelen. Det känns verkligen jättetråkigt! Jag hade velat kunna använda den mycket längre tid. Vi har också använt den mycket i sin ställning som vagga. Men det som är lite märkligt är att den delen man fäster på korgen inte är centrerad på liggkorgen, vilket resulterar i att barnet ligger lite lätt lutandes bakåt.

Nu har vi blivit tvungna att börja använda sittdelen och vår pojke är bara 3 månader. Den går visserligen fälla bakåt, men han är ju fortfarande i sittande ställning och han har ett behov av att kunna sträcka på sig. Sufletten känns väldigt fladdrig (både på ligg- och sittdelen) och det är svårt att få den där mysiga känslan i vagnen. Det känns kanske mer som en sommarvagn som är lätt att ta med sig på semestern, än en vintervagn enligt mig.

Jag är besviken och rekommenderar andra att köpa en annan vagn. Om man har god ekonomi kan man ju alltid köpa flera vagnar och då kan den här vara ett fint komplement eller tvärtom. Helt klart en stadsvagn!

Svar på tråden Nån som testat den här? Orbit Baby G2