L E A skrev 2011-08-21 22:05:08 följande:
Hej!
Det konstiga är att jag inte är trött, har lätt för att svimma och det svartnar lätt för ögonen men jag har lärt mig o kontrollera det. Jag känner mig dock väldigt svag när jag har mens för då blöder jag mycket. Till mitt låga järnvärde har jag dessutom lågt blodtryck så då kan du tänka dig.
usch ja, det med svimmande är hemskt men då har du nog hemoglogbin!!?? som jag hade när jag var yngre kunde svimma lätta då men fick käka järntillskott flera år för sen till slut gav det med sig att jag håll mitt värde uppe. Så nu får jag äta järntillskott två gånger om året och fick mer kontroll över mensen genom äta p-piller för blödde extramt mycket utan dom.
känner direkt igen symtopmen när man ska svimma så det händer inte så ofta längre kanske en gång per år o då vet jag att det är dags för en dos med järn. Då man absolute inte hinner reagera vilket har hänt i farten när man gör nått.
så jag blev glad när jag var hos bm första besöket och dom sa till mig att jag hade hp114. Men så klart sjönk det tills nästa gång och nu vill den inte upp. Så har fått börja äta dubbeldos för försöka få den på ok värde.