Inlägg från: morriis |Visa alla inlägg
  • morriis

    Fototävling - Svartvit

    Här tävlar vi med svartvita bilder!

    * Bilden ska vara svartvit och tagen av dig som är med och tävlar

    * Bilder utan skärpa undanbedes vänligt men bestämt

    * Redigeringar får vara måttliga, t.ex. ändra kontrast, lägga på enklare ram osv.

    * Annan text än namnmärkning/vattenstämpel är inte tillåten

    * Bilden ska passa till det tema som är angivet

    * Nytt tema anges av vinnaren

    * Max 10 deltagare i varje omröstning och omröstning startas efter ca 4-7 dagar (beroende på deltagarantal)
    Hellre en räv i strumpan än en sträv pinne i rumpan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 07:40
    Framöver är tiden du har på dig att lämna bidrag iaf 1 vecka efter temat angivits. Det här för att ingen ska behöva stressa fram bilder och för att det ska vara kvalité istället för kvantitet. Behöver någon längre tid så får denne säga till.

    Bilderna läggs numera in med en maxbredd på 550px och är det inte inlagt i den storleken så ändras det i tråden innan omröstningen startas.
  • Svar på tråden Fototävling - Svartvit
  • morriis

    Grattis H NA


    Hellre en räv i strumpan än en sträv pinne i rumpan
  • morriis
    I och med att bilderna skjuts in hela tiden och delar av bilderna försvinner så tycker jag att bilderna som läggs in ska vara max 550 på bredden. Är bilderna det så gör förskjutningen ingenting utan hela bilderna syns ändå. Alternativet är att ha små klickisar, men av tidigare erfarenheter med små klickisar i samband med omröstningarna så är det inte att föredra då flera inte orkar klicka upp dessa (och en del inte förstår att de ska klickas upp) och därför röstar efter hur de är i miniformat. Synpunkter?

    Kopierar in det här i de andra trådarna där jag är TS med.
    Hellre en räv i strumpan än en sträv pinne i rumpan
  • morriis
    H NA skrev 2011-09-11 16:16:41 följande:
    De som vill och är intresserade får gärna ladda ned mina actions.  Sweet vintage set,  violet shine, bubblegum. Välkomna . Ladda ned HÄR
    *flyger på studs* Iaf 2 av dem har jag letat efter, eller ja, liknande :)
    Hellre en räv i strumpan än en sträv pinne i rumpan
  • morriis
    H NA skrev 2011-09-11 16:16:41 följande:
    De som vill och är intresserade får gärna ladda ned mina actions.  Sweet vintage set,  violet shine, bubblegum. Välkomna . Ladda ned HÄR
    Och tack :)
    Hellre en räv i strumpan än en sträv pinne i rumpan
  • morriis
    Normans skrev 2011-09-21 14:39:33 följande:
    När är deadline? ;)
    Bara ta du den tid du behöver på dig Tänker inte stressa fram några bilder för då vet man att man får kvalité därefter också.
    Hellre en räv i strumpan än en sträv pinne i rumpan
  • morriis
    Nilenna skrev 2011-10-07 19:00:07 följande:

    Oh tack. Den här tråden hade jag nästan glömt bort =)

    Nytt tema alltså, hmm....känner att jag har dålig fantasi just nu, vad sägs om temat djur?


    Låter som ett lätt och bra tema!
    Din kalaspuff i sagovärlden
  • morriis
    suziz skrev 2011-10-27 11:25:52 följande:
    Hehe, söt är den ju men jag kan tycka att har man en kanin så släpper man den inte vind för våg, bilden är tagen i vår trädgård och det är inte vår kanin. Den verkar föredra vår trädgård trots att vi har hund som tar alla chanser han får att jaga den. Får se om den bor denna vinter under vår altan också, det gjorde den nämligen hela förra vintern, kanske ska börja ta hyra?
    Vi hade också strökaniner hos oss, två stycken, bara det att ägaren var grannen och hon brydde sig inte alls. En dag smet vår ena hund och därmed blev den ena kaninen av med sin svansstump
    Din kalaspuff i sagovärlden
Svar på tråden Fototävling - Svartvit