• MammanZ

Ni som pump-ammar!

1. Hur gammalt är ditt barn? 14 veckor, har pumpammat nästan hela tiden. Ammat lite på sidan av tills vi gav upp 2. Hur ofta / hur mycket äter h*n? Mellan 700-900 per dygn 3. Vad använder du för pump? Har en medela symphony på recept och har en medela swing som är lättare att ta med 4. Hur mycket pumpar du ut / hur ofta? 300-450 ml per gång (varierar under dygnet och med stressnivån :). ). Pumpar 4 ggr per dygn 5. Hur förvarar du bröstmjölken? I kylskåp i de stora esska reko flaskorna, matar dock med dr Brown 6. Några råd / tips? frys in om du får över, kan vara bra att ha framöver

• MammanZ

Ont i brösten är ett ganska ständigt tillstånd här :). Ont att pumpa, det kan göra ont ibland mittemellan pumpninigarna och om man inte hinner pumpa itid så känns det ganska bra. Tyvärr är det svårt att hinna pumpa oftare med en bebis och en tvååring. I början på sjukhuset pumpade jag var tredje timme, men då fanns det inget annat än bebisen som tog tid. Nu pumpar jag var sjätte timma, och det räcker för mig, kan gå upp till var åttonde timma om man tex har försovit sig eller sitter fast någonstans.

Svar på tråden Ni som pump-ammar!