Inlägg från: Anonym (blödig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blödig)

    Ni som adopterad - hur kände ni?

    Jag och maken börjar äntligen närma oss adoption, dvs vi väntar på BB (barn-besked) efter många många års barnlängtan.

    De sista veckorna har jag blivit så blödig.  Gråter så lätt!

    Idag var jag på affären och såg en liten adopterad flicka med sin mamma. Mina tårar började rinna på en gång och jag fick verkligen behärska mig. Gråter

    Senare var jag på en promenad och ett par går förbi med två små adopterade pojkar. Samma sak där. Omedelbart börjar tårarna forsa. Gråter

    Jag blir lycklig att se dessa barn, känner sån omedelbar kärlek för dom. Och känner mig även olycklig över att jag ännu inte har mitt barn här, och längtar så förbannat mycket så det värker i hjärtat!

    Tilläggas kan att jag är en person som så gott som aldrig nånsin gråter annars..

    ????? Nån som känner igen dessa känslostormar och detta bölande ???? Gråter

  • Svar på tråden Ni som adopterad - hur kände ni?
  • Anonym (blödig)

    Tack för era underbara råd! Jag lyssnar och tar till mig.

    Jag har redan köpt en skrivbok som jag ska börja skriva i om min/vår längtan efter barnet, dag för dag samt hela våran livs-resa mot vårt barn. När barnet är större ska han/hon självklart få läsa denna bok. Även min mamma kommer skriva ett brev till barnet och till barnets biologiska mor, även om vi aldrig hittar den biologiska modern så kan ändå barnet få läsa det brevet en dag.

    kram Hjärta

  • Anonym (blödig)
    Anonym (thailand) skrev 2011-09-20 19:50:59 följande:
    Jag är adopterad över 30 år.
    Adoptions föräldrar är nog de mest kärleksfulla föräldrar man kan tänka sig. (har i och för sig alldrig provat på att ha biologiska)
    Jag vill bara ta död på alla rykten och spridning från massmedia, att adoptivbarn får det dåligt. De skriver ofta att adopterade barn/vuxna har svårt för att få en egen identitet, för att vi är vilsna.
    Det stämmer inte på mig...

    Vill dela med mig av en liknande snyft historia, men rollerna är ombytta.
    Jag var i Thailand på semester och där såg jag en mamma och pappa, som var nera och adopterade ett barn. de såg så lyckliga ut. det fick mig att fälla en tår och tänka på ur mycket kärlek adoptivföräldrar har att ge.

    TS, lycka till! 
    Underbart! KRAM Hjärta från en kärleksfull och kärleksfylld mamma Solig
Svar på tråden Ni som adopterad - hur kände ni?