Inlägg från: pusselbitar |Visa alla inlägg
  • pusselbitar

Män i amningsrum?

Jag tänker att ett amningsrum är till för föräldrar med små barn som behöver lugn och ro, för föräldrar som vill ge sina barn mat i lugn och ro. Om det så är bröstet eller flaskan spelar inte så stor roll.

Jag kan förstå din känsla av att vilja vara ifred när du ammar. Men Jag tror inte att man kan stänga ute folk ur ett amningsrum för att personen i fråga har snopp. Han var en föräldrar med ett barn som troligtvis var i behov av rummet. Kanske flaskmatades barnet?

Jag tror inte att någon som är i ett amningsrum ser det som en möjlighet att spana på tuttar. Jag som är flata har då aldrig sett vare sig amningsrum, omklädningsrum på gymmet eller något annat ställe där viss nakenhet förekommer som en chans att spana på bröst i hemlighet. Borde jag portas från amninsrummen? ;) ska bögar ges tillträde då som bevisligen inte alls är tutt-intresserade?

• pusselbitar
    Lindreas skrev 2011-08-18 09:14:32 följande:
    Du borde verkligen inte få vara i amningsrum om du är flata!!! Det måste du ju förstå själv, tänk om du får se en tutte och blir tänd och..!

Klokt inlägg! Vari ligger faran med att en man kommer in?
    Jo, jag anade att det var så ... en tutte sen är det kört ... Min fru blir galen varje gång jag kommer hem och kräver sex på direkten pga ett litet nipslip i amingsrummen ...

Nej men helt ärligt så förstår jag att det kan kännas obekvämt att amma inför folk, jag ville inte ens amma inför min mamma. Men jag tror att det blir skevt när man ska börja göra såna här skillnader. Såna här rum borde rimligtvis finnas till i första hand för att barnen ska få en lugn stund, med mamma eller pappa är inte det viktiga. Män är inga djur som tappar fattningen för att de ser ett bröst. De flesta vuxna människor är på det klara med att barn får mat från sin mammas bröst, det är ingen stor grej. Ingen går in för att glo allt vad de kan utan de gör sin grej medan den ammande mamman gör sin grej.
  • pusselbitar
    Liten men naggande skrev 2011-08-18 20:42:33 följande:
    du har faktiskt rätt och får mig att tänka till -tyvärr tror jag att min spontana reaktion alltid är heteronormativ -dvs män känns fel medan en kvinna skulle ja inte tänka tanke om att hon skulle spana (när det kan vara tvärt om att killen är en ointresserad bög medan kvinnan går igång på mina finisar ) Tack för att du gav mig ett nytt perspektiv -ibland tänker man lite tokigt och glömmer att verkligheten inte är så enkel som man spontant uppfattar den.
    varsågod!Glad
    Men jag tror fortfarande inte att någon, oavsett kön, går in i amningsrummet för att titta på tuttar. Hur fina de än må vara. Eller jo, om någon går in utan barn och slår sig ner en stund så skulle jag kanske också bli lite misstänksam. Men det är ju en annan historia. 
Svar på tråden Män i amningsrum?