Inlägg från: Pinkflower880 |Visa alla inlägg
  • Pinkflower880

Män i amningsrum?

Vår dotter äter flaska och min sambo har varit inne i amningsrum och matat henne där. Även om hon får flaska vill hon äte i lugn och ro. Vill tro att alla i rummet är vuxna och inte bryr sig så mycket om amning, bröst och sånt. Är det ens någon som orkar reagera på det?

• Pinkflower880
    mammatillnils skrev 2011-08-22 11:07:23 följande:
    Jag tycker det är självklart att en pappa måste få byta på sitt barn i ett amningsrum, eller gå in och flaskmata om det är så. Min man måste alltid gå in på tjejtoaletten och byta på vår son när dom är på stan, för det finns inga skötbord på killtoaletterna, DET är konstigt!
    Håller med!!! Varför finns det inte skötbord på herrtoan???
  • Pinkflower880

När blev det så komplicerat att amma? Det är ju ändå en av de grundläggande sakerna för att bebisar ska få mat, när blev det en sån snackis? Kolla på bröst hit och dit. Folk borde kunna amma mitt på centralstationen (om det inte vore jobbigt för bebisen) där flera hundra människor springer förbi utan att bekymra sig över huruvida folk spanar inte brösten.
    Det är en matpaus, inte nån boob-show!

• Pinkflower880
    gemigsinnesro skrev 2011-08-25 10:12:48 följande:
    Ja jag tror att det är ungefär lika tändande för en småbarnspappa ute i ett ärende att kolla in ammande mammors bröst som det är för mig att utföra intimhygien och byta blöjor på herrarna där jag jobbar...alltså lika upphetsande som att dricka vatten typ Flört
    Precis... Glad 

Kan inte se något sexuellt eller upphetsande alls med att någon ammar. Det är naturligt, kanske mysigt och gulligt. Men den som ser det som något upphetsande borde kanske fundera lite över just den delen, istället för att klaga på ammande mammor...
  • Pinkflower880
    mammatillnils skrev 2011-08-25 22:56:20 följande:
    På IKEA finns det!! Pluspoäng till dom!
    Skrattande
Svar på tråden Män i amningsrum?