• Anonym

Nån som vet om Backaskolan i Göteborg är någorlunda blandad, svenska/utländska barn?

Hej, mitt barn ska precis börja nollan. Känner mig bara lite orolig när jag läst namnen på klasslistan i skolan hn ska börja på. Hn är den absolut enda med ett svenskt namn.
    Är verkligen inte rasist men när jag pratat med grannar från både Iran och Turkiet som väljer bort skolan pga att majoriteten av barn har utländsk härkomst så känner jag mig något kluven. Har därför funderingar på att byta till Backaskolan eller någon annan skola i närheten, någon som har nåt tips?

• Svar på tråden Nån som vet om Backaskolan i Göteborg är någorlunda blandad, svenska/utländska barn?
  • Jasusu

Ge klassen en chans. De flesta av barnen är säkert födda här och är inte särskilt annorlunda än ditt barn. Mitt barn har ett utländskt namn,men har ju levt här hela sitt liv och vet typ inget annat. De som brötar mest i klassen är de med svensk klingande namn

• Anonym

Du har säkert rätt, är bara lite nojig!

Svar på tråden Nån som vet om Backaskolan i Göteborg är någorlunda blandad, svenska/utländska barn?