nässköljning?
Hjälper det verkligen om man har problem med bihålorna?
Hjälper det verkligen om man har problem med bihålorna?
Med en sån där näskanna menar du då?
Både ja o nej tycker jag. Man blir renare i näsan o ev pollen o damm försvinner. Men jag kan tycka att jag blir snorigare en halvtimme efter.
Gäller att ha rätt salt (rent havssalt utan grejer i har jag för mig)i o hyfsat varmt (ljummet) vatten för att få bra effekt.
Spola morgon o kväll!
hjälper det även om man har problem "längreupp" i bihålorna, typ i pannan
Men i alla fall, om det är med näskanna du menar så, ja då tycker jag det hjälper. Köp din näskanna så du får med ett saltmått också, då blir det bäst mängd salt. Efteråt kan man känna sig lite täppt/snorig men det försvinner snabbt, och efter det så är man ren. Jag känner lukt vädigt tydligt efter jag sköljt min näsa.
www.renasnoken.se/
Här köpte jag min.
På apoteket har de nog bara en "'megaspruta". Om kanna eller spruta är bäst är väl tycke o smak.
Ja, jag tror att det rensar bra längst uppe. :) se till att få ut allt vatten bara, brukar stå utförliga instruktioner.
Jag har använt Apotekets Nasaline-spruta, och tycker den är bra (men den hittade jag inte förrän för ett år sen).
Har inte provat näskanna.
Om du haft problem i många år kanske det är dagsatt begära utredning, om en operation skulle kunna behövas?
Jag fick mina bihålor opererade efter tio år och det är nog det bästa jag har gjort i mitt liv rent vårdmässigt, nu KAN jag inte bli så inflammerad som innan.
Tillägg: Sköljning av de nedre bihålorna hjälper ju på så vis att inflammationen där lättar, då brukar alla slemhinnor liksom svälla av lite grand och det som gör ont runt ögonen kan med lite tur komma ut.
Själv har jag använt Rinexintabletter mycket tidigare, och de hjälper ju jättebra men det har börjat uppkomma frågetecken kring om det läkemedlet är så bra att använda i längden (kan påverka hjärnans slemhinnor också) så jag är mycket restriktiv med dem nu.
jag köpte den där sprutan på apoteket, men nu är jag helt yr och konstig :-P men det blir kasnke bättre om man fortsätter att använda den
jag har röntkat bihålorna men det är inget konstigt, jag ahr väl bara trånga gångar kasnke