nässköljning?
Hjälper det verkligen om man har problem med bihålorna?
Hjälper det verkligen om man har problem med bihålorna?
Man kan bränna bort näsmusslorna åxå, det är de där mjuka "kuddarna" som sitter i näsgångens sidor o går upp 7-8 cm upp i näsan. Om de är trånga kommer snoret inte ut lika lätt. Jag har gjort den op. Helt klart värt det även om jag inte är helt bra. Musslorna minskar något då, ev behövs op göras om för att minska dem mer. Man sticker upp en elgaffel o bränner dem så de skrumpnar. :-0
jag är inte lika tept i öronen längre häller jag hoppas verkligen att detta kommer göra skillnad
Du ska inte ha vatten kvar i näsan, då har du inte snytit ut allt rätt. Det kan istället ge problem som inflammationer.
När du sköljt, snyt som vanligt. Luta huvudet åt sidorna, skaka lite på huvudet, snyt. Vänd huvudet uppåner några ggr, skaka lite på huvudet, snyt. Upprepa alla. Snyt alltid försiktigt o inte för hårt. Ibland kan du få snyta igen efter typ 10 min!
Risker står det på min: huvudvärk o bihåleinflammation... ;)
Ja, det hjälper. Jag punkterade bihålorna och/eller åt antibiotika för bihåleinflammation en eller flera gånger varje vinter när jag var yngre. Sedan jag började använda nässköljkannan för ett par år sedan har jag inte haft en enda bihåleinflammation.