• rasajj

Vad kan du om glutenintollerans?

Fast man kan ha non celiac gluten sensitivity ocksa som inte klassas som celiak men anda ger symptom. Dock sa visar blodtester oftast negativt sa det brukar hamna under annan diagnos typ IBS eller liknande. Men egentligen bottnar det i glutenintollerans.

Jag ar tex. glutenkanslig, far los mage och magknip och utslag om jag ater gluten. Men blodprover visar negativt eftersom jag inte har celiak.

www.celiac.com/articles/1101/1/Gluten-Sensitivity-A-Gastroenterologists-Personal-Journey-Down-the-Gluten-Rabbit-Hole-by-Dr-Scot-Lewey/Page1.html

Not only did my “IBS” symptoms resolve and lactose tolerance dramatically improve, but my eyes were further opened to the spectrum of gluten related illness or symptoms. I was already aggressively looking for celiac disease in my patients but I began considering non-celiac gluten sensitivity (NCGS) or gluten related diseases (GRD) in all my patients. What I have found is that gluten is an extremely common but frequently missed cause of intestinal and non-intestinal symptoms. Dramatic improvements in symptoms and health can be observed in patients who try a gluten-free diet.

Svar på tråden Vad kan du om glutenintollerans?