bära i sele när det är kallt??
hur kallt kan det vara, hur gör ni för att skydda kinderna från bitande kyla?? när man går ut med selen
hur kallt kan det vara, hur gör ni för att skydda kinderna från bitande kyla?? när man går ut med selen
Varför använda selen i bitande kyla??? har du ingen vagn?
När tjejen var mindre hade jag henne under min jacka. Nu när hon är större så får hon inte riktigt plats längre (Sexton månader och tio kg)
Så nu använder jag ett bärskydd, har sytt ett som är vindtät och fodrat. Bär så både när jag med ergoselen och med sjal. (Har henne på magen ska kanske tilläggas.)
Glömde ju kinderna, de blir inte så utsatta för kyla iom att hon har ansiktet mot mig och är skyddad mot vinden.
Och så finns det ett skyd som man kan ha över selen och barnet.
Jag bär under min jacka. Bitande kyla har hittills inte varit ett problem, det kallaste jag har varit ute med Alma en längre stund var runt -20, då var hon strax under året. Hon har dock förfrusit kinden, men det var inte när jag bar henne, utan när hon åkte vagn..
Jag brukar låna sambons dunjacka, stor å gosig. Då kan jag dra upp dragkedjan lite till om hon somnar.
jo jag har en vagn, men det var en period han totalvägrade att ligga i den mer än 10 minuter...och efter en vecka känner man att vi både behöver komma ut
min stor jacka har krage och har också avtagbra päls insats som man kan ta på kragen så att den blir lite varmare...när det blir kallt drar jag upp ena sidan av kragen....om det blir riktigt blåsig drar jag upp båda sidorna....
på benen har hon strumpbyxa, BabyLegs (benvärmare) och sedan skor och raggsocka på skorna och byxan. om det blir riktigt kallt ska hon ha fleeceoverall också när hon bärs inne min jacka
Hoppar in i tråden lite försiktigt och frågar, jag har en son som snart är 3 månader. Är det ok att bära honom i bärsele ner på stan? Han har en overall med luva och mössa.
Jag har en peekaboo bärpåse (finns bilder i mitt galleri). Den är av microfleece och jag har haft Zoë i den innanför jackan (öppen dunjacka) ner på stan utan problem den här vintern. Nu har det inte hunnit varit så väldans kallt än, men hon har varit varm och go'. Jag hade raggsockor, jacka och mössa på henne.
Mer info om bärpåsen: www.peekaboopouch.com
Rexxa - menar du att det är mycket folk/basilusker eller om du kan ha honom i sele?
Det bliur ju alldeles för varmt att bära ett barn som har overall på sig. Att hålla dem varma när man bär dem är inget problem, jag satte såna där tossor på fötterna, såna man kan köpa på polarn och pyret och lite varstans. Fast man ska ha koftor och stora jackor själv, så man kan svepa om. Ett misstag jag gjorde var att jag tyckte det var för varmt med täckjackan, tog en vindtät jacka med dragkedja istället. Dumt. Inte för barnet, som klarade sig finfint, precis lagom varmt, men för mig, som åkte på mjölkstockning (Det var fem minusgrader). Därför ska man ha yllekofta, för att skydda brösten. Det blir gärna lite varmt och svettigt när man bär barn på vintern (tycker jag), men den STORA fördelen är ju att man hela tiden vet exakt hur varma/kalla barnen är, och kan reglera. Mycket sämre ha barnen i vagn, hur många tänker på att kontrollera temperaturen överallt hela tiden när de ligger där och sover?
Rexxa- det blir för svettigt att ha overallen på barnet! Mössa, tossor, gärna långa stickade yllestrumpor och en tjock jacka eller kofta som du sveper runt ryggen på barnet är precis lagom.