Ni som räknar kalorier och går ner i vikt?
Undrar hur många kalorier ni äter om dagen?
Funkar det för er och går ni ner?
Har ätit lite olika, och har gått ner en viss del men sen tog det stopp, låg/ligger still flera veckor.
Undrar hur många kalorier ni äter om dagen?
Funkar det för er och går ni ner?
Har ätit lite olika, och har gått ner en viss del men sen tog det stopp, låg/ligger still flera veckor.
Om du äter 500 kalorier mindre än vad du gör av med på en dag så bör du gå ner ca 0,5 kg/vecka.
Matdagboken.se är ett bra hjälpmedel tycker jag.
Jag äter 1600 kcal om dagen och har ett dagsbehov på 2200 kcal. tar hjälp av matdagboken (som ovanstående länkat till :)) och det hjälper mig jätte mycket just för att jag har koll på kcal intaget :)
Har i år gått ner 25 kg på det :)
Vad jag har hört så ska man inte räkna kalorier det funkar inte så bra, Det bästa sättet att gå ner i vikt på är LCHF sätt, inga kolhydrater. Min vän kör det just nu, första veckan gick hon ner 3 kilo, nu på två veckor har hon gått ner 5, Men hon är även ute och går mycket. själv gick jag ner 15 kg på tre månader. Funkar hur bra som hällst, Testa det
Jag märkte att när jag höll mig på för långt antal kalorier, typ 700-900 om dagen så var effekten inte alls lika bra som när jag låg runt 1200. FInns nog en "ultimat" mängd som fungerar för varje människa, man måste bara testa sig fram till den.
Det rimligaste sättet att gå ner i vikt enligt mig är att man gör av med mer än man tar in. Inget konstigare än så! Det funkade för mig. Gick ner ganska bra, ca 12 kg på ung 2 månader. Sen blev jag gravid... Vågar inte tänka på vad jag hade för kaloriintag innan jag började räkna med tanke på resultatet! Vill tillägga att jag inte rörde mig mer än vanligt, utan hade som mål att gå ner några kilo till och sen sätta igång (detta för jag blir så fasligt hungrig när jag håller mig "för fysiskt aktiv").
Fick det uträknat på matdagboke genom att lämna olika uppgifter. Det är mycket möjligt att det diffar några kcal hit eller dit, men det är något att gå efter. Sen har jag testat att äta mellan 800-1800 kcal om dagen. men märkt att jag går ner stadigt och mår bra på att äta 1600 kcal om dagen :) Tror det är viktigt att hitta det som passar en själv och som man känner att man klarar av. De sista kg är ju de jobbigaste att bli av med så man får nog ha en stor portion tålamod med dem. Jag vill gå ner 25 till och höll på att bli tokig för jag stod still i tre veckor och sen sa det poff och jag gick ner 3 på 2 veckor. Önskar dig lycka till och håller tummarna att du hittar ett sätt som passar dig :) Undrar du något mer så fråga på :)
Tänkte att jag lägger mig på ca 1200 kalorier om dagen, har Matdagboken sen innan men inte fört in något där förut utan jag har andvänt mig av en annan som heter Viktpejl... nästan samma.. men kollade in Matdagboken idag igen och har fört in dagens mat där, tänkte fortsätta med det.
Har även börjat promenera flera gånger i veckan sen 1 månad tillbaka... 5 kilometer åt gången än så länge..
Hoppar på här:) själv använder jag m
Oj gick lite fort där! Appen j använder heter shape up.
Fast syndar i kväll m thai mat:)
Använder Shape Up för att bli av med några extra kilon som smugit sig på under sommaren. Jag ska äta ca 1100-1200 kcal/dag, men har hittills bara lyckats få ihop 900-1000 kcal/dag. Appen funkar skitbra och är så lättanvänd! Jag har btw tappat 3 kg på en vecka tack vare appen! Hade aldrig haft denna kollen annars. :)
Jag ligger på ca 1800 om jag tränar och ca 15-1600 om jag inte tränar. Har hållt detta typ 95% av dagarna sen 6 januari och gått ner 30 kg. Det jag främst minskat på är de stora kolhydratkällorna.
1400 kcal om dagen minst, inte mindre än så för då kommer kroppen i svält. Det funkar superbra och har gått ner 8 kg på lite mer än två månader.
Jag har ätit strikt efter LCHF och går upp i vikt då. För mig funkar bara kaloriräkning. Tyvärr, för jag älskade LCHF-menyn...