Inlägg från: FuckedForLife |Visa alla inlägg
  • FuckedForLife

Laptop bootar inte upp - System BIOS shadowed m.m.

lia76 skrev 2011-08-20 12:19:20 följande:
    Har försökt googlat men hittar ingen manual var jag hittar det på denna dator. Vet dock inte om jag måste resta cmos heller.
    Eventuellt så lär väl moderkortet brunnit eller något.
    Men om så är fallet så borde väl datorn inte fungera helt? Är inte så inflrstådd med sådant..
    Om jag hade varit dig så hade jag nog testat att göra en produktåterställning. Hade ett problem med min laptop för några dagar sedan, när windows startades så försvann bilden, men jag kunde se musen eller snarare pilen.  När jag gjorde en produktåterställning så funkade det jättebra.  Däremot så har jag nu Windows 7 32 bitars, hade förut Windows 7 64bitars. Men det funkar bra ändå!:)

Jag vet inte om det kommer hjälpa dig, men hoppas på det.  Har du dem produktskivorna till hands?
  • FuckedForLife
    lia76 skrev 2011-08-20 12:59:57 följande:
    Jag har WIndows 7 64 bitars, men jag kan inte boota på dem.
    Den känner inte av att boota någonting Annars hade jag gjort en reparation eller dylikt på datorn.
    Men jag kan inte göra något.
    Tangentbordet slutar att svara, kommer inte in i BIOS pga det.
    Kan inte trycka för att starta i felsäkert läge just för att tangentbordet dör.
    Den stannar upp i DOS och där dör den totalt. Lämnat på datorn i någon timma och den står kvar på samma ställe.
    Fick tips att lämna på datorn för att ladda upp batteriet ifall det var det som var knas, men det har inte hjälpt.

Har så jag kan uppgradera BIOS men vet inte om det hjälper, har inte testat. 
    Har du testat att koppla in ett annat tagentbord i datorn? Ett tagentbord som är till för en stationär dator?
Svar på tråden Laptop bootar inte upp - System BIOS shadowed m.m.