• Skuggan80

    Någon mer som har underprodukton på hormoner och tar bla tillväxthormon?

    Hej,

    Jag har tagit tillväxthormon sedan jag var 14 år..och likaså östrogen. Mao har jag ingen egen produktion av dessa hormoner, och saknar lite andra hormoner också, som tex levaxin. Är precis inne på min första IVF-behandling för att försöka få hjälp med att få vårt första barn.
      

  • Skuggan80

    Hej igen,

    Tappade bort mig från den här tråden.

    Ja, vi har testat ägglossningstimulering 4 ggr...2 ggr blev det 1 st fin blåsa och man fick gå hem och mysa...de andra gångerna blev det fler blåsor..alltså fick vi inte.
    Så vi gick över till IVF för att inte slösa massa tid och jag vill gärna påskynda hela processen.
    Kollar du ditt levaxinvärde innan du kör på?

    Tyvärr har jag precis testat minus efter första IVF...så nu måste jag höra av mig till läkarna..         

  • Skuggan80

    Hej igen,

    Lycka till med ditt försök nu!

    Jag har stimulerat tillväxt av mina äggblåsor med menopur och ägglossning med ovitrelle.

    Jag har lika stor dos levaxin som du, och kollar det också ca 1 gång per år. Men eftersom det verkar vara viktigt både för fostrets utveckling och tydligen för möjligheten att bli gravid tänkte jag nu föreslå för mina läkare att kolla det under själva behandlingen.

         

Svar på tråden Någon mer som har underprodukton på hormoner och tar bla tillväxthormon?