Inlägg från: christina99 |Visa alla inlägg
  • christina99

En tråd som är till råd för tonårsföräldrar! (Tonåringar gör er röst hörda)

Hej kanske fel ställe attt fråga er med erfarenhet men jag har en hopplös 12 åring och undrar om hon är normal, dvs känner ngn igen sig? Behöver lite stöttning, tack! Hon är 12, ser ut som 15 lång snygg och har massor av killar som frågar chans på henne. Hon skryter om det, antalet vänner på Facebook och just nu rymmer hon om hon inte får som hon vill, stjäl pengar hemma och ljuger notoriskt om allt. Hon struntar i tider och går hem till vem som helst när hon vill och, so sagt rymmer om vi ställer krav. Och ja vi ställer rimliga krav, hemma till 21 på vardagar, komma i säng till 22.30, inget Facebook efter 22 och SMSa vem hon är hos så vi vet. Men det blir alltid halv sanningar: jag är hos Mia, men så säger hon inte att Pelle och Jacob är där också. hon kallar mig hora eller djävla kärring när hon inte får som hon vill, tex att gå till kompisar sent. Blir ledsen och arg men det skiter hon i. orkar snart inte, vet aldrig vem hon hamnar hos efter skolan varje dag eller vem hon är med eller var. Kräver jag för mkt tycker inte det hon är ju bara 12. Och ja hon får göra saker tex åka tåg själv till kompisar i Göteborg under sommaren, gå på bio, shoppa m.m

Svar på tråden En tråd som är till råd för tonårsföräldrar! (Tonåringar gör er röst hörda)