• Anonym

Hur få bort kisslukt från soffan?

Som rubriken, har en grabb som håller på att sluta med blöjor och det har hänt olyckor i våra tygsoffor.. Försökte få av tyget men det sitter supertight så vet inte om jag vågar tvätta det?!?!

Sen luktar ju även kuddarna tyget sitter på..

Hur beter man sig?

• Svar på tråden Hur få bort kisslukt från soffan?
  • Dojle74

Vi gav bort vår stora hörntygsoffa(st till nån stiftelse som säljer begagnade möbler till förmån för..whatever och köpte ett par lädersoffor istället på rea. Före det så hade vi tvättat soffan på gården med trägårdsslangen och flytande miljövänligt tvättmedel och låtit den torka ute i solen men träkontruktionen började ta stryk efter några tvättar och lukten ville inte riktigt gå bort längre.

You and me, time and space. You watch us run!
  • Julia85

Här har det hänt någon olycka och jag häller direkt på potatismjöl. Låter det verka några timmar och dammsuger sen upp det. Inga fläckat och ingen lukt.

• Mymlan80

Prova att tvätta av med ättika, det tar bort kisslukten.

Ättikslukten vädras bort av sig själv efter ett tag, men om du inte står ut med den lukten kan du tvätta av med nåt som luktar gott efteråt.

Välkommen Liten 091203
  • Anonym

Jättebra tips allihop, tror jag testar med vanish först och ser hur det går och om inte det funkar testar jag huskurerna=)

Som ett sista alternativ får det bli att slänga sofforna=P

Tack alla!!!

• Angelica30

Slår även jag ett slag för potatismjöl...bästa ever! Haft det på sängar när det varit dags att sluta och inte en fläck eller lukt alls. Synd bara att jag kom på det lite sent. Men det funkar verkligen.

• Anonym (taskigt)
    Dojle74 skrev 2011-08-21 10:31:31 följande:
    Vi gav bort vår stora hörntygsoffa(st till nån stiftelse som säljer begagnade möbler till förmån för..whatever och köpte ett par lädersoffor istället på rea. Före det så hade vi tvättat soffan på gården med trägårdsslangen och flytande miljövänligt tvättmedel och låtit den torka ute i solen men träkontruktionen började ta stryk efter några tvättar och lukten ville inte riktigt gå bort längre.
    Det var ju riktigt taskigt. Tänk den som köpte soffan, transporterade hem den och sedan upptäcker att den stinker piss...
  • Issa79

Vi testade vanish i vår soffa efter en olycka m en sned blöja o tyckte inte att det fungerade alls men att spraya på vinäger fungerade faktiskt jättebra så det kommer vi att köra med här framöver.

Svar på tråden Hur få bort kisslukt från soffan?