Inlägg från: Anonym (mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mamma)

Drogad på solsemestern

När vi var på solsemester med familjen blev jag drogad. Vi var på all inclusive och drack kanske 3 glas vin under hela dagen. Då hann vi med att äta mycket och sol och bad. På eftermiddagen slocknade jag i solstolen och maken gav mig dottern snabbt för att gå på toaletten. Han förstod inte att jag var väck så jag hann tappa henne på marken en gång. Inget hände som tur var och en dam kom och lyfte tillbaka henne till mig. Dottern var då kanske 7 månader. Maken kom tillbaka efter ngn minut och då sa jag till honom att nu är det inte bra. Vi gick till hotellrummet. Jag vinglade och ramlade flera gånger. Fick minnesluckor och kräktes flera gånger. Mitt i allt så mådde jag så dåligt över att dottern hade ramlat ur min famn. Kände mig som värsta mamman någonsin och skyllde mig själv. Jag låg bara skakade och grät. (Dottern låg då och sov redan). Men nästa dag förstod jag att något måste ha hänt. Jag kan inte ha blivit sådär på 3 glas vin som jag hade druckit under flera timmar. Det blir jag inte ens om jag skulle dricka dem på raken och nu hade jag ändå ätit och druckit och rört på mig massor. Och jag skulle inte dricka vin när min dotter skulle vara med om jag inte visste att jag kan hantera det. Även om pappan skulle vara nykter. Tycker inte småbarn skall behöva få uppleva att ngn förälder är så packad. Så någon måste ha lagt någon drog i mitt glas när jag var och badade med dottern. Hur kan man göra så mot en småbarnsmamma?! Det är helt sjukt! Och man tror inte att det kan hända på ett hotell mitt på dagen. Tyr att maken var med. Men jag vill varna er alla att lämna ALDRIG era glas obevakade oavsett var ni är. Det verkar finnas sjuka människor överallt. Tyvärr :(

• Svar på tråden Drogad på solsemestern
  • Anonym (mamma)

Drack mycket vatten så solsting var det inte. Man får tyvärr inte minnesluckor utav solsting. Jag anklagar inte hotellet utan det var ngn gäst. Vi hamnade tyvärr på en party ö och det var många unga festgalna där så snarare någon utav dem. Sedan så valde maken och jag att inte gå vidare med det för det var et land som är känd för att sedan anklaga de drabbade istället.

• Anonym (mamma)

Jag är soldyrkare och har rest mycket. Aldrig fått solsting fast varit i betydligt varmare breddgrader. Älskar värme över huvudtaget. Visstas helst i solen hela tiden.

Ja det brukar vara singlar som blir drogade och på krogen. Men antagligen är det lättare att droga på ett hotell för då har man lätt att bara sen dra med sig. Jag gissar att ngn kanske trodde att jag var singel först men insåg först senare sitt misstag. 

• Anonym (mamma)
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-21 10:51:24 följande:
    men det spelar ingen som helst roll att du har rest och varit mycket i solen faktiskt.....

Känner flera som är soldyrkare som också helt plötsligt fått solsting men du är ju redan helt inställd på att du blivit drogad.

För mig som jobbat en del med droger och de preparat som används vid dyllika tillfällen känns det helt främmande, dina symtom stämmer inte alls med en date-rape-drog eller roppis-drogning....men du har ju bestämt dig.

Jag är fullt övertygad om att det är solsting.
    Jag kan ju inte var 100% säker för jag testade ju mig inte. Har däremot pratat med vänner som har blivit drogade och de beskrev samma saker. (inget sol inblandat) Jag tål ganska mycket medicin och alkohol. Inget jag gillar utan önskar det vore tvärtom. Men så är det. Jag tål ganska mycket över huvudtaget så det här var en läskig och skrämmande upplevelse för mig. Hade inte brytt mig så mycket om jag inte hade haft mitt barn. Och jag vill bara varna andra. Inte ha dömmande kommentarer. Hoppas du kan ha mer empati för nästa medmänniska som mår dåligt över ngt. Ha det bra.
  • Anonym (mamma)
    Kattdamen skrev 2011-08-21 10:52:31 följande:
    Tja, du får väl kolla så du inte blev gravid då.
    Vad får dig att tro att jag skulle ha blivit gravid?
  • Anonym (mamma)

Hade inte rödflammig hud, synstörningar eller huvudvärk. Hade dock kräkningar, inget balanssinne, minnesluckor och kunde inte hålla mig vaken. 

Slemtorsk i barallan, jo dessa tjejer har testat sig. Och ja vi borde ha testat mig men vi kände ingen tilltro till det landets myndighet. 

• Anonym (mamma)

Nej har inga fördomar men förstår att det kan låta så. Folket i landet är super trevliga. Dock har det i media skrivits och talats mycket om hur folk har blivit oskylldigt dömda i detta land. Sen hur sant det är eller inte vet man ju inte för man kan aldrig lita fullt ut på media. Men klart att det är avskräckande när man läser om det.

• Anonym (mamma)

Och svar mer jag solade inte hela dagen för jag hade med mig mitt barn som behöver skyddas från solen. Var mycket med henne i skuggan också men bad blev det mycket av. Likså andra dagarna men då hände inget.

• Anonym (mamma)

Som jag skrev tidigare så gissar jag på att ngn trodde att jag var singel innan denna förstod sitt misstag.

Men startade inte ts för huruvida jag fick solsting eller om jag blev drogad utan för att varna andra. Att vara försiktiga med sina glas. Jag var för naiv och kommer aldrig att lämna ifrån mig min dricka mer. Jag skrev för jag vill inte att ngn annan skall behöva gå igenom det jag gjorde. Ni som misstror får gärna göra det men som sagt jag startade ts för en god sak skull för andra. Inte för att bli dömd. Så nu lämnar jag tråden. Önskar er alla en trevlig söndag.

• Anonym (mamma)
    Anonym skrev 2011-08-21 11:44:57 följande:
    när under förmiddagen hann du dricka 3 glas vin då?
    Sista svaret. Jag skrev aldrig att jag drack under förmiddagen utan hela dagen. Alltså till lunch och sen under eftermiddagen och sedan efter ngn timme på eftermiddagen/tidiga kvällen blev allt suddigt.
Svar på tråden Drogad på solsemestern