• mikroE

Drogad på solsemestern

Drogningar är inte så vanliga även om det troligen finns länder där de är mer vanliga än i Sverige. En svensk polis berättade för mig att på ca 100 fall av misstänkt drogning hon hade varit med om hade 3 visat att kvinnan hade droger i kroppen varav en var en kvinna om också erkänt att hon tagit droger själv men trodde att någon gett henne mer eller fel mängd på något sätt. Hon sa att det vanliga iaf i Sverige är att personen missbedömt sitt alkoholintag eller att de har druckit det som de uppger men att kroppen av någon anledning inte kunnat hantera alkoholen som vanligt. Troligen TS är det solen enbart eller en kombination av sol och alkohol som gjorde att du kände dig som du gjorde.

• mikroE
    Anonym skrev 2011-08-23 10:34:40 följande:
    Eeeeh, hur naiv får man lov att vara?

Du beskriver världen ur nån rosa bubbla, kliv ur den så hur det verkligen ser ut.
    Anonym skrev 2011-08-22 19:00:31 följande:
    vad skulle poängen vara?
    eller tror du att folk kastar bort pengar på att droga folk bara för... ja, varför?
    Jepp...folk kan kasta bort pengar på allt möjligt. Du har inte funderat på att hon kanske satt med en attraktiv klocka på sig, en väska...vad som helst?
    Ibland vet man inte vad andra ser...

Förhoppnoingsvis TS så va det bara solsting eller någon matförgiftning, men det kan lika gärna ha varit så att du blivit drogad.
    Alla svarar inte likdant på droger och man kan uppleva samma drog på olika sätt, mängden har också stor betydydelse. Dessutom finns det en uppsjö av droger runt om i världen (ÄVEN i Sverige) som inte myndigheterna har loakalicerat.

Blev själv drogad, dock i Sverige, på en "fin restaurang", jag åkte in med ambulans och låg inne i 2 dygn, kunde inte stå på benen och spydde oavbrutet, ben och armar va inte med överhuvudtaget och huvudet va klart

För övrigt tycker jag folk är vansinnigt naiva som tror att inget kan ske i eran rosa bubbla.
    Vad blev du drogad med, vilken substans?
Svar på tråden Drogad på solsemestern