Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Drogad på solsemestern

Oavsett vad som hände är det sjukt underhållande att så många VET att det var solsting Skrattande 
    Typiskt FL Tungan ute

• Anonym (H)
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 11:15:58 följande:
    Hade inte rödflammig hud, synstörningar eller huvudvärk. Hade dock kräkningar, inget balanssinne, minnesluckor och kunde inte hålla mig vaken. 
    Ökänd skrev 2011-08-21 17:48:15 följande:
    Symtom på värmeslag

Det främsta symtomet är att kroppstemperaturen är över 40 grader.

Andra symtom är: huvudvärk illamående, kräkningar synstörningar yrsel, irritation, förvirring snabb puls rödflammig torr hud.

Det verkar som TS hade vissa symtom som tyder på värmeslag (kräkningar, dåligt balanssinne) och saknar vissa (rödflammig hud, synstörningar, huvudvärk, förhöjd kroppstemp). Hon kan ju lika gärna blivit matförgiftad eller något annat. Men nej, det är solsting!!!! Tungan ute
  • Anonym (H)
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-22 12:29:25 följande:
    fast med den bakgrund hon berättar med solen, alkoholen (och ja tre glas vin är ganska mycket under en dag när barn är närvarande) så är det mer troligt med solsting då alkohol faktiskt minskar risken för just matförgiftning.
    Jo, men även om alkohol minskar risken, har det väl kanske hänt någon gång i världshistorien att folk blivit matförgiftade när de druckit vin till maten. Eller är jag helt ute och cyklar? Tungan ute
  • Anonym (H)
    Anonym (fältare) skrev 2011-08-22 12:51:52 följande:
    nää såklart inte.. hehe... men om man bara ser till vad man först kommer att tänka på så är det ju inte matförgiftning när någon däckar.. det vanligaste vid matförgiftning är ju kaskadspyor, diarré och svettningar, yrsel...

Att man däckar av matförgiftning händer väl snarare i slutstadiet när man kräkts så man svimmar.....
    Haha, ja så är det ju. Men vissa skriver typ: "Det är solsting och vin, ta ansvar för dina handlingar!!!" Jag menar bara att det kanske är svårt att vara tvärsäker och moralisera TS på grundval av vad som är "vanligast" och att typ fyra av tio symptom stämmer Glad 
Svar på tråden Drogad på solsemestern