Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Drogad på solsemestern

minnesluckor får man visst av solsting... jag låg i två dygn med allvarliga symptom av det slag du beskriver.. vatten hade jag druckit och särskilt varmt var det inte heller men solen låg på och det var en ljum havsbris (som ju gjorde att man inte kände solen lika mycket)

Det låter betydligt mer som soltsting än drogning... du vaknade till liv till att börja med...

Jag har varit ute efter att ha blivit drogad i min drink och det är givetvis olika beroende på vilken drog det är men jag var helt väck i 8 timmar, alltså kunde omöjligt ta mig någonstans, jag var borta......

Sen är ju nästa fråga.. syftet.. drogerna är inte billiga och varför i hela friden de skulle droga en kvinna som uppenbarligen är där med sin familj och barn är ju den ledande????

Man drogar ensamma kvinnor för att kunna utnyttja dem, eventuellt för att råna dem. Du var där med din man och barn och hade någon drogat dig för att vilja utnyttja dig på ett eller annat vis så hade de helt enkelt burit i väg med dig då du låg i solstolen avdäckad...med eller utan bebis...tyvärr så är det den bistra sanningen.

Men det kanske känns bättre att tro att du blivit drogad så då får du göra det.

Dina symtom som du beskriver pekar mycket starkt emot solsting däremot.

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 10:48:22 följande:
    Jag är soldyrkare och har rest mycket. Aldrig fått solsting fast varit i betydligt varmare breddgrader. Älskar värme över huvudtaget. Visstas helst i solen hela tiden.

Ja det brukar vara singlar som blir drogade och på krogen. Men antagligen är det lättare att droga på ett hotell för då har man lätt att bara sen dra med sig. Jag gissar att ngn kanske trodde att jag var singel först men insåg först senare sitt misstag. 
    men det spelar ingen som helst roll att du har rest och varit mycket i solen faktiskt.....

Känner flera som är soldyrkare som också helt plötsligt fått solsting men du är ju redan helt inställd på att du blivit drogad.

För mig som jobbat en del med droger och de preparat som används vid dyllika tillfällen känns det helt främmande, dina symtom stämmer inte alls med en date-rape-drog eller roppis-drogning....men du har ju bestämt dig.

Jag är fullt övertygad om att det är solsting.
  • slemtorsk i din bralla
    Apmor2 skrev 2011-08-21 11:00:55 följande:
    spelar ingen roll om du aldrig haft det förrut eller hur van resare du är, eller hur mkt du älskar värme! solsting/(värmeslag) kan man få ändå!!
    exakt och i samband med alkohol...oavsett om man tål mycket eller ej så ökar riskerna.

SOm sagt.. jag har jobbat med sånna här saker (olagliga drogningar på krogen) och det stämmer INTE med de symtom du radar upp alls... att dina vänner tycker det beror troligtvis att dem aldrig blivit drogade utan bara har druckit för mycket.

Vi fick varje helg in 5-10 tjejer som påstods sig blivit drogade, blodprover togs och de visade NOLL och ingenting.

Vanligast att spetsa drinkar med utomlands är roppisar, eller rohypnol som de heter, detta är starkt lugnande mediciner som totalt slår ut dig.. du blir medvetslös och det tar oftast upp emot 8 timmar innan du återfår medvetendet. Att man kräks efter att ha blivit drogad är inte särskilt vanligt, om det rör sig om GHB kan detta förekomma men GHB är väldigt ovanligt utanför Sverige (mera känt som Göteborgsdroppar i vissa kretsar då det är väldigt vanligt i just Göteborg jämfört med andra städer)

Det förekommer att man spajkar drinkar med tex amfetamin men ALDRIG att någon lägger så dyra droger på chans i någons glas, det görs i kontaktsituationer, när du står i baren och blir uppraggad av någon, någon som flirtar lite med dig kan bjuda dig på en drink som denne spajkat med amfetamin.

Ödmjuk kan jag vara men jag tycker det är lite av en skymf emot tjejer som faktiskt blivit drogade och utnyttjade att du inte tar till dig när så pass många menar att du troligtvis fått solsting. Sen kan jag för mitt liv inte förstå att man går omkring och tror att man blivit drogad utan att kontakta en läkare. Dessa droger som jag nämner ovan kan faktiskt ge skador som är riktigt allvarliga och kan påverka ditt liv i fortsättningen.

TÄnk också på att har man en gång fått värmeslag (som solsting egentligen borde kallas då det faktiskt inte ens krävs solsken för att man ska få det) så får man det lättare igen.

Du låg i en solstol, hade druckit 2-3 glas vin... troligt är solsting......så vida du inte tog emot ett glas vin från en vilt främmande människa och därefter var omöjlig att få kontakt med under ett spann av minst 4-5 timmar....
  • slemtorsk i din bralla
    Anonym (Lola) skrev 2011-08-21 12:19:42 följande:
    Vem skulle roppis-droga en singel vid poolen på ett välbesökt hotell? Skrattande  Vad skulle steg två vara liksom... Att släpa bort en däckad människa mitt framför ögonen på alla badgäster? Som att ingen annan skulle tycka att det var märkligt, eller kunna lämna vittnesmål åtta timmar senare. Nej, sånt gör man på mörka krogar där alla runt omkring är packade, anonyma och inte kommer gå att kontakta dagen efter. Droger är på tok för dyrt för att man ska springa runt och okynnesdroga folk utan mening.

Den här historien faller lite på sin totala orimlighet.
    helt rätt och riktigt.. som sagt värmeslag kan man få oavsett hur van man är vid värme eller ej och historian är totalt orimlig
  • slemtorsk i din bralla
    Anonym (H) skrev 2011-08-22 12:19:01 följande:
    Ökänd skrev 2011-08-21 17:48:15 följande:
    Symtom på värmeslag

Det främsta symtomet är att kroppstemperaturen är över 40 grader.

Andra symtom är: huvudvärk illamående, kräkningar synstörningar yrsel, irritation, förvirring snabb puls rödflammig torr hud.

Det verkar som TS hade vissa symtom som tyder på värmeslag (kräkningar, dåligt balanssinne) och saknar vissa (rödflammig hud, synstörningar, huvudvärk, förhöjd kroppstemp). Hon kan ju lika gärna blivit matförgiftad eller något annat. Men nej, det är solsting!!!! Tungan ute
    fast med den bakgrund hon berättar med solen, alkoholen (och ja tre glas vin är ganska mycket under en dag när barn är närvarande) så är det mer troligt med solsting då alkohol faktiskt minskar risken för just matförgiftning.
Svar på tråden Drogad på solsemestern