• Anonym

Drogad på solsemestern

Det låter nästan mer som solsting än droger....

Du skriver själv att det var mycket sol.. tre glas vin.. men drack du något annat??? Vatten och/eller läsk????

Sån där blev iaf jag när jag hade solsting för ett antal år sedan efter en dag med sol o bad utan tillräckligt med vätska, alkhol förstärker ju dessutom den effekten och även om du bara drack 2-3 glas vin så är det tillräckligt för att förstärka en sån effekt.

Drogad KAN du ha blivit men hoppas att du kontaktade en läkare och tog prover isf innan du anklagar hotellet...

• Anonym

alkohol och för mycket sol helt klart.
    ta ansvar för dina egna handlingar istället.

• Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 11:07:46 följande:
    Var tvungen att kolla upp solsting och hittade denna sida:

vard.vgregion.se/sv/Teman1/Sommar-och-sol/Sol.../

Där står det att den största symptomen är hög kroppstemperatur och det hade jag inte. Kände mig inte alls varm. Var inte heller rödflammig. (använder hög solfaktor så bränner mig sällan) 
    fast rödflammig har inte med bränna att göra... och det är de vanligaste symtomen...ta du o kolla upp symtom för roppis-spajkning också så ser du att dina symtom stämmer mer överrens med värmeslag.
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 11:07:46 följande:
    Var tvungen att kolla upp solsting och hittade denna sida:

vard.vgregion.se/sv/Teman1/Sommar-och-sol/Sol.../

Där står det att den största symptomen är hög kroppstemperatur och det hade jag inte. Kände mig inte alls varm. Var inte heller rödflammig. (använder hög solfaktor så bränner mig sällan) 
    att de andra symptomen var mer likt det du upplevde struntar du i?
    huvudvärk illamående, kräkningar synstörningar yrsel, irritation, förvirring snabb puls rödflammig torr hud.
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 11:42:14 följande:
    Och svar mer jag solade inte hela dagen för jag hade med mig mitt barn som behöver skyddas från solen. Var mycket med henne i skuggan också men bad blev det mycket av. Likså andra dagarna men då hände inget.
    när under förmiddagen hann du dricka 3 glas vin då?
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 10:28:29 följande:
    När vi var på solsemester med familjen blev jag drogad. Vi var på all inclusive och drack kanske 3 glas vin under hela dagen. Då hann vi med att äta mycket och sol och bad. På eftermiddagen slocknade jag i solstolen och maken gav mig dottern snabbt för att gå på toaletten. Han förstod inte att jag var väck så jag hann tappa henne på marken en gång.
    hur går det ihop`?
    Anonym (mamma) skrev 2011-08-21 11:51:53 följande:
    Sista svaret. Jag skrev aldrig att jag drack under förmiddagen utan hela dagen. Alltså till lunch och sen under eftermiddagen och sedan efter ngn timme på eftermiddagen/tidiga kvällen blev allt suddigt.
  • Anonym
    Anonym (Hej) skrev 2011-08-21 11:58:39 följande:
    Nu har jag läst tråden! Det låter defenitivt som du fått solsting, känner ingen det så väl! Men du har rätt man ska absolut inte lämna sina glas utan uppsikt :)
    Ja man ska aldrig lämna sitt glas utan uppsikt! Trodde det var allmänt folkvett idag
  • Anonym

En kompis till mig blev drogad en gång på en fest. Hon var medvetslös och helt okontaktbar. När jag läste trådstarten var min första tanke: "Hur i helvetet kan en pappa lämna över en bebis till någon i det tillståndet?!".

• Anonym

Inga tvivel om att det är solsting. Trist att TS inte vill erkänna det själv och hellre går på om att hon blivit drogad.
    Jag tror inte heller man drogar någon mitt på dagen vid en packad pool, singel eller inte. Och symptomen stämmer ju onekligen in på solsting

Svar på tråden Drogad på solsemestern