• Anonym

Drogad på solsemestern

Det är hur vanligt som helst att folk blir drogade utomlands, det händer hela tiden. Läser ni inte tidningarna ? Nyss var en skolklass på Cypern där jättemånga blev drogade.

• Anonym

Var inte så säkra på att hon fått solsting. Det finns idioter som drogar folk bara för att de inte har nåt vettigare att göra. Man skall passa sin dricka överallt.

• Anonym

Jag kan tänka mig hur en del tjejjer tänker när de råkar bli redigt packade.

Men gud, så här full skulle jag aldrig bli. Jag har blivit DROGAD!!!

• Anonym
    Anonym (fältare) skrev 2011-08-21 17:06:48 följande:
    om du bara visste Vi har fått in många tjejer som varit så redlösa att de knappt kunnat stå.. sen när man ringer deras föräldrar för att de ska komma o hämta dem kommer snacket om att blivit drogad...tyvärr är det många föräldrar som tror på det också
    Ja det är ju lättare att skylla sin snefylla på någon annan.....

Iställer för att stå för sina misstag och erkänna att det vart en hård kväll med för många shots. hehe
  • Anonym
    Trivelina73 skrev 2011-08-21 13:00:43 följande:
    Tre glas vin i sol och värme + för lite vätska = fylltratt av sällan skådad slag

Moget skrivet
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-21 10:52:45 följande:
    alkohol och för mycket sol helt klart.
    ta ansvar för dina egna handlingar istället.
    Så behöver man väl förfasiken inte skriva!
    Är det ansvarslöst att få solsting???? 
    Är det ansvarslöst att få magsjuka också...?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-21 17:41:26 följande:
    Så behöver man väl förfasiken inte skriva!
    Är det ansvarslöst att få solsting???? 
    Är det ansvarslöst att få magsjuka också...?

att dricka alkohol i värme är ansvarslöst (när man har ett litet barn att ta hand om), ja.
  • Anonym
    mikroE skrev 2011-08-21 15:48:33 följande:
    Drogningar är inte så vanliga även om det troligen finns länder där de är mer vanliga än i Sverige. En svensk polis berättade för mig att på ca 100 fall av misstänkt drogning hon hade varit med om hade 3 visat att kvinnan hade droger i kroppen varav en var en kvinna om också erkänt att hon tagit droger själv men trodde att någon gett henne mer eller fel mängd på något sätt. Hon sa att det vanliga iaf i Sverige är att personen missbedömt sitt alkoholintag eller att de har druckit det som de uppger men att kroppen av någon anledning inte kunnat hantera alkoholen som vanligt. Troligen TS är det solen enbart eller en kombination av sol och alkohol som gjorde att du kände dig som du gjorde.
    Nej precis de flesta som påstår dig ha blivit drogade har inte blivit det. Om de inte har testat sig efteråt så ser jag ingen anledning att tro på det.
  • Anonym

Hade det varit så vanligt att folk blir drogade på krogen och liknande ställen så hade vi ju haft flera fall per år där man antingen tagit någon på bar gärning med att lägga något i någon annans dricka eller att folk upptäcker halvt upplösta tabletter i sitt dricka. Och såna saker är ju väldigt ovanliga, likaså att folk testas positivt efter att de misstänker att de drogats. Istället har vi massor av fall där folk påstår att de blivit drogade för att det har känts som det fast inga bevis finns. Tycker det talar för sig själv.

• Anonym

Nästa j```a provokationstråd. TS vill bara få läsa upprörda kommentarer, det kan nog vara kul när man är så uttråkad....

• Anonym
    Ambivalencia skrev 2011-08-21 23:11:34 följande:
    Skit samma om det var solsting eller om TS blivit drogad!!? Hon har förhoppningsvis fått sig en tankeställare och kanske tänker till både en och två ggr nästa gång hon är ute och dricker vin samtidigt som hon tar hand om småbarn. Hon blev säkert väldigt orolig med tanke på vad som kunde ha hänt barnet. En helt normal reaktion från en förälder.  
    insisterar hon att hon blev drogad, att 3 glas vin inte är mycket att dricka i solen och att hon tål värmen så bra så har hon ju INTE lärt sig nåt!
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-21 23:12:58 följande:
    insisterar hon att hon blev drogad, att 3 glas vin inte är mycket att dricka i solen och att hon tål värmen så bra så har hon ju INTE lärt sig nåt!
    Kan bara instämma. Tre glas vin och sol i kombination är nästan att be om att bli sjuk.
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2011-08-22 12:19:01 följande:
    Ökänd skrev 2011-08-21 17:48:15 följande:
    Symtom på värmeslag

Det främsta symtomet är att kroppstemperaturen är över 40 grader.

Andra symtom är: huvudvärk illamående, kräkningar synstörningar yrsel, irritation, förvirring snabb puls rödflammig torr hud.

Det verkar som TS hade vissa symtom som tyder på värmeslag (kräkningar, dåligt balanssinne) och saknar vissa (rödflammig hud, synstörningar, huvudvärk, förhöjd kroppstemp). Hon kan ju lika gärna blivit matförgiftad eller något annat. Men nej, det är solsting!!!! Tungan ute
    Ja det är inte droger iaf.
  • Anonym
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-21 10:51:24 följande:
    men det spelar ingen som helst roll att du har rest och varit mycket i solen faktiskt.....

Känner flera som är soldyrkare som också helt plötsligt fått solsting men du är ju redan helt inställd på att du blivit drogad.

För mig som jobbat en del med droger och de preparat som används vid dyllika tillfällen känns det helt främmande, dina symtom stämmer inte alls med en date-rape-drog eller roppis-drogning....men du har ju bestämt dig.

Jag är fullt övertygad om att det är solsting.
    Hej på dig slemtorsk, jag har läst vad du har svarat i denna tråd, och känner mig manad att svara på detta med mina egna erfarenheter.

När jag var 17 år och på en svartklubb blev jag drogad, mycket dumt av mig på alla sätt och vis att vara där överhuvudtaget, jag var dock nykter när jag gick dit och hade med mig ett gäng av mina mycket nära vänner .
    Som tur var upptäckte jag väldigt snabbt att det inte stod rätt till och jag fick hjälp därifrån och råkade inte ut för något allvarligare än drogen.

Men mina symptom på det var exakt som ts beskriver, på tre klunkar öl blev jag snurrig, vinglig, desillutionerad, däckade och nästa dag kräktes jag, frös, var skakig och hade mer grava minnesluckor än jag nånsin haft när jag druckit "ren" alkohol.

Förövrigt har jag även haft värmeslag och varit kraftigt dehydrerad på en vistelse utomlands som ung. Detta var också en dramatisk upplevelse....men inte så jättelik upplevelsen att bli drogad, trots att vissa likheter fanns.

Och till sist vill jag även säga...du känner själv din kropp bäst, och  alla syptom och tecken den ger ifrån sig är värda att lyssna på.
  • Anonym
    tingeling95 skrev 2011-08-22 18:25:39 följande:
    Tycker nog att det låter som du blivit drogad.Utomlands så kan det finns gäng som roar sig med sånt och det är flera stycken som håller koll på "offret" och någon annan som lägger i.Men detta kan ju bli "fel" ibland från deras sida,Antagligen så har personen i fråga tänkt att någon annan i närheten skulle bli drogad och så har dom lagt i "fel" glas.
    Det är den enda möjligheten jag kan tänka mig.För det låter absolut inte som solsting och inte matförgiftning heller med tanke på hur mycket du skriver att du rört på dig och ätit under dagen så skulle matförgiftningen kommit mycket tidigare och visat sig i form av andra symptom.
    Otäckt låter det hur som helst iaf.
    vad skulle poängen vara?
    eller tror du att folk kastar bort pengar på att droga folk bara för... ja, varför?
  • Anonym
    FIame skrev 2011-08-22 20:06:25 följande:
    Det du drabbats av är inte alls ovanligt. Här på FL sitter massa förvirrade kvinnor som inte har någon som helst erfarenhet. Onödigt att vare sig fråga dessa om råd eller försöka lära ut något vettigt.

I Frankrike finns droger i var och varannan drink man tar ute på majoriteten av krogarna. Inget konstigt med det. Många krogar har McDonalds-mugg-plastskydd i preventivt syfte.

vad får dig att tro att hon blev drogad istället för fick värmeslag?
  • Anonym

Det blir så om man äter mycket sol och bad

• Anonym

Vet ju inte i vilket land detta hände men läste för ett atg sen att i Turkiet så spär de ut vin och sprit med något skit, så att det blir billigare. Kanske detta som du råkade ut för? 

• Anonym
    Anonym (Bebina) skrev 2011-08-22 18:30:16 följande:
    Jag tror inte folk lägger saker i drinkar på all inclusive hotell, varför vill de droga folk därinne liksom?

Däremot ska man passa sig på nattklubbar. Jag var ute på en klubb på en grekisk ö som 17-åring, vi fick drinkar och när jag skulle försöka dricka ur sugröret tog det stopp - det var fullt med små tabletter som hade fastnat i sugröret!
    Eeeeh, hur naiv får man lov att vara?

Du beskriver världen ur nån rosa bubbla, kliv ur den så hur det verkligen ser ut.
    Anonym skrev 2011-08-22 19:00:31 följande:
    vad skulle poängen vara?
    eller tror du att folk kastar bort pengar på att droga folk bara för... ja, varför?
    Jepp...folk kan kasta bort pengar på allt möjligt. Du har inte funderat på att hon kanske satt med en attraktiv klocka på sig, en väska...vad som helst?
    Ibland vet man inte vad andra ser...

Förhoppnoingsvis TS så va det bara solsting eller någon matförgiftning, men det kan lika gärna ha varit så att du blivit drogad.
    Alla svarar inte likdant på droger och man kan uppleva samma drog på olika sätt, mängden har också stor betydydelse. Dessutom finns det en uppsjö av droger runt om i världen (ÄVEN i Sverige) som inte myndigheterna har loakalicerat.

Blev själv drogad, dock i Sverige, på en "fin restaurang", jag åkte in med ambulans och låg inne i 2 dygn, kunde inte stå på benen och spydde oavbrutet, ben och armar va inte med överhuvudtaget och huvudet va klart

För övrigt tycker jag folk är vansinnigt naiva som tror att inget kan ske i eran rosa bubbla.
  • Anonym
    Anonym (LN) skrev 2011-08-23 07:36:43 följande:
    De kräken som lägger droger i drinkar skiter i om det är en småbarnsmamma. Tror ni att de bryr sig? Det verkar som om många av er tror att det är båg att få droger i drinken. Det är roligt att större delen av er är morsor som själva inte har varit ute och partat "sedan Dackefejden"....ändå tycker ni att ni är proffessorer i ämnet. 

Bara för att det inte händer er på den lokala pizzerian, så lovar jag er att detta problem existerar.  
    Exakt...sikka naiva puckon det finns. Det är nästan så man blir förbannad när man läser vad vissa skriver.

Ok, fine...det är väl kanske inte helt lätt att veta vad som egentligen händer utanför sin egen dörr om man aldrig är utanför den, men är man förälder, så har man ett förbannat jävla ansvar att se hur världen ser ut utanför bubblan, PÅ RIKTIGT.
Svar på tråden Drogad på solsemestern