Inlägg från: Mellanmjölkens land |Visa alla inlägg
  • Mellanmjölkens land

Dotter på 3 månader vill inte äta

Vi hade det så i runt en månad. Det har blivit bättre men bra är det definitivt inte. Vad vi fick göra var att mata när hon sov. Vet inte om det funkar om man ger flaska men så fort hon somnade var det bara att lägga sig bredvid i sängen och amma. Under sömnen på dagen åt hon ca 1ggr/h + 3-4ggr per natt.

1v innan hon blev 4 mån började vi med smakportioner och då vände det. Vet inte om det hade nått med saken att göra eller om det bara var ett sammanträffande. Kanske det gick bättre att äta när hon inte var så vrålhungrig?

• Mellanmjölkens land

BVC föreslog havregröt och den blev hon helt förälskad i. På paketet står det att en smakportion ska bestå av 2msk vatten och det höll vi oss till de två första dagarna. Andra dagen visade hon tydligt att hon ville ha mer och gnällde efter mer när det var slut. Efter 3v är är vi uppe i 5msk vilket nästan är en full portion. Puréer har inte varit lika populära men jag brukar ge lite puré följt av gröt. Palsternackan fick hon rysningar av (ska testa igen lite senare) men moroten funkar ok även om den inte kommer i närheten av gröten.

När hon vägrat att ta bröstet har jag gett lite mjölk i kopp till maten. Det blir inga enorma mängder (kanske 50ml) men det är bättre än inget. Jag tror att hon känner sig stor och vuxen när hon äter riktig mat och dricker mjölk ur "glas".

Svar på tråden Dotter på 3 månader vill inte äta