Anonym (?) skrev 2011-08-21 14:00:59 följande:
Då så, köparen har köpt även hålen i väggen!

Du behöver inte oroa dig alls när det hålen!
Haha, det ska jag säga till henne om hon klagar. Det kanske hon inte gör, hon verkar jättetrevlig men man vet ju aldrig.
Anonym (hmm) skrev 2011-08-21 14:00:35 följande:
Du har inget ansvar för sådana saker som hål i väggarna, det får man räkna med!
Vi sålde vår bostadsrätt för ett år sedan och blev galen på köparen!! Hon ringde i tid och otid och sa saker som att "ja det är en kontakt här där det är lite avskavt på kontakten.." "Spislampan fungerar inte" (den ersatte jag, 30 kr.. big deal), " det ser ut som att persiennerna snart kommer gå sönder, de är väldigt gamla". "Golvet i sovrummet sviktar lite (gammalt trägolv)
Till slut fick jag nog, hänvisade till mäklaren och sa att han är mitt ombud och att hon köpt lägenheten i befintligt skick - dvs hon har undersökningsplikt. Varvid människan säger "ja men menar du att jag skulle gått och tittat på alla persienner och alla kontakter" .. och jag säger: JA DET MENAR JAG. Vore en sak om spis/kyl/diskmaskin inte fungerar.. Då är det ju annorlunda. Men resten är ju befintligt skick.
Diskmaskinen ringde hon också om, och sa att den var trasig. Men hon hade bara inte satt på den...
Det där är min mardröm, stackars dig!
En fråga jag har är, vad händer om säg diskmaskinen skulle gå sönder efter en månad, men man själv aldrig märkt att något var fel och den var nyinköpt för 1-2 år sedan. Är jag skyldig att betala en ny då?
Anonym (?) skrev 2011-08-21 14:03:23 följande:
Kan ju vara värre saker som "ingår" i köp av en bostad är lite hål i väggen. Senaste bostaden vi köpte hade fuktskada i badrummet.
Ja absolut. Men jag är en sån som vill göra allt så rätt jag kan och därför oroar jag mig när jag inte kan ge 100-procentiga lösningar. Om jag hade haft tid så hade jag förmodligen både spacklat och målat om väggen för att den skulle se så fin ut som möjligt för tjejen, men nu hinner jag verkligen inte lägga ner den tiden...