• perdy

Mckinley vinteroverall? Synpunkter uppskattas!

Har lagt undan en mckinley overall från intersport och ska fundera på saken tills imorgon. Den såg väldigt fin ut och satt bra på min tjej och det kändes då som att den var rejäl och varm. Men jag har aldrig haft mckinleykläder till min tjej tidigare och undrar därför vad NI tycker om detta märke? Är det något att satsa på? :)

• Svar på tråden Mckinley vinteroverall? Synpunkter uppskattas!
  • perdy

Ingen som har eller har haft en mckinley overall (eller för den delen känner någon som haft en) som kan ge några synpunkter om denna? :)

• perdy

Jag gör ett sista försök! :D

• perdy

Eller eventuellt får detta bli det sista sen får jag helt enkelt gå på magkänsla :P

• Golvmoppen

Har haft det till dottern 1 vinter och den var helt ok tyckte jag/vi. Fanns då två modeller och prisklass och valde den dyrare varianten.

Tittade härrom dagen på årets, då jag funderade på att det skulle bli en sådan.
    Blir inte en sådan för våran del, då bla fickorna inte hade dragkedja på alla ställen utan bara kardborrband. Risk att snö kommer in. Sedan tyckte jag den såg klumpig ut.
    Har en dotter som vägrar allt annat än smidiga kläder.

Vet inte hur gammalt ditt barn är TS?

Lutar åt en Gneis till dottern som är 5,½år och en Reima till sonen på 15mån.

• Lumo

Sonen på 2 år hade den i vintras, värstingmodellen. Vi var jättenöjda med den, aldrig blöt eller svettig men alltid varm. Bra passform o bra ben. Bra med gummiband runt fötterna så ingen snö kommer in, Didrikssons värsting hade inte det.

• VildaBusan

Vi har haft McKinley till sonen två år i rad. Älskar den overallen. Speciella dragkedjor som gör att det inte kommer in nå kalluft eller snö. Dragkedjan går lite längre ner så har man ett litet barn som man klär på är det lättare att klä på dem. Sonen har aldrig frusit i den. Vi har köpt den som är lite dyrare.

• perdy

Åh vad skönt att höra lite positivt om den för vi har köpt overallen idag, den dyrare varianten. Den kändes så rejäl och min tjej kunde röra sig jättebra i den så vi slog till! :) Tack för era synpunkter!! :)

Svar på tråden Mckinley vinteroverall? Synpunkter uppskattas!