• MissJP

Tvättar ni händerna efter blöjbyte?

Fattas det förslag så skriv gärna hur ni gör hemma.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tvättar ni händerna efter blöjbyte?
  • odda

jag tvättar alltid med våtservett efter

• UnderbaraMix

Har inte skötbord på toaletten så jag tvättar när jag har möjlighet. Om bebis är förtvivlad och ledsen torkar jag bara av med våtservett tills han är tröstad och nöjd nog för att läggas ner så att jag kan tvätta händerna. Tvättar händerna så fort jag får tillfälle/passerar badrum/kök så jag tror inte att jag har hemsk handhygien.

• April barn

Ja om jag märker att jag får kiss eller bajs på händerna, annars bara efter bajsblöja.

Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • April barn
    UnderbaraMix skrev 2011-08-21 18:16:26 följande:
    Har inte skötbord på toaletten så jag tvättar när jag har möjlighet. Om bebis är förtvivlad och ledsen torkar jag bara av med våtservett tills han är tröstad och nöjd nog för att läggas ner så att jag kan tvätta händerna. Tvättar händerna så fort jag får tillfälle/passerar badrum/kök så jag tror inte att jag har hemsk handhygien.
    Samma här vårat skötbord är i vardagsrummet, men vi använder inte våtservetter utan vanligt vatten när vi byter blöja. Men oftast hinner jag ut i köket för att tvätta av mig :)
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • HASP

Ja alltid efter bajsblöja. Ibland efter kissblöja men oftast inte.

• 3 barns mamma84

Om jag torkar med servetter så torkar jag mina efteråt om jag nu skulle befinna mig ute .. typ byter inne i bilen.
    Om jag är hemma så tvättar jag händerna vilket fall.
    Barnen gör ju som vi vuxna    

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Lenora

Ja, alltid. Oftast bara med en våtservett och då barnet var litet använde jag även en sådan där bakteriedödande gel efteråt. 

Får jag bajs på fingrarna blir det tvål och vatten om möjlighet finns. 

• FamilyForever
    odda skrev 2011-08-21 17:56:54 följande:
    jag tvättar alltid med våtservett efter
    samma här! men märker jag att jag får bajs el kiss på händerna så tvättar jag såklart med tvål o vatten oxå.
  • wolverina

Jag tvättar alltid händerna efteråt. Är jag ute torkar jag av med vårservett om det inte finns rinnande vatten och ibland tar jag handsprit efter det.

Go sell crazy someplace else, we're all stocked up here.
Svar på tråden Tvättar ni händerna efter blöjbyte?