• fliisan01

Cerazette

Hej! 

Jag har ätit Cerazette i ungefär en månad nu, och mått oförväntat bra! jag brukar må super dålig av p-piller mini-piller p-stav osv. . . har nog provat allt. men nu de senaste dagarna, kanske veckan så har jag kännt mig konstig i magen, kräkts, sover lätt 15 h på ett dygn och har ingen ork kvar, och nu börjar jag bli oroliga över att jag kanske är gravid, då jag har missat ta piller helt någon gång och även tagit ett missat piller senare än jag brukar. 
    och om jag nu skulle vara gravid, skulle de ge någon skada på fostret? 

• Svar på tråden Cerazette
  • moruppgren

Gör ett gravtest. Det kan vara så att du är gravid. Jag har blivit på smällen två gånger trots att jag ätit Cerazette :/

Är du gravid och vill behålla barnet, så ska du inte äta hormoner.

• fliisan01

Ja, jag ska nog göra de, men jag borde nog vänta iaf en vecka till så att jag inte gör ett för tidigt. 
    Jag har bestämt mig nu att jag inte ska fortsätta äta Cerazette förns jag vet om jag är gravid eller ej.
    Behöll du barnet/barnen då du blev gravid?  

• moruppgren

Gör det, testa och sedan får du se vad svaret är. Hoppas att det är så många/så få sträck du vill ha på stickan när du testar dig.

Jag fick missfall båda dom gångerna jag blev gravid på Cerazett i vecka 8. Slutade med dom efter dom två missfallen och har ätit p-piller sedan dess. Med ett avbrott med p-pillerna då jag blev gravid med min nu 9 månaders dotter.

Är du känslig för hormoner? Det är jag och dom p-pillerna jag äter nu funkar på mig. Jag äter Yaz, mindre mensvärk och lindrigare PMS :)

• fliisan01

jag ska absolut testa mig Glad vad synd med mf, jag är rädd att om jag är gravid att de ska vara någon form av missbildning på fostret, därav att jag valde att sluta med dom nu tills jag vet. 

Jag får inte äta kombinerade p-piller pga av kraftig migrän, och jag får ALLTID migrän vid ÄL och jag hade migrän för kanske två veckor sedan, så de är bara testa sig o se Glad 

• moruppgren

Om det är så tidigt så tror jag inte det är någon fara. :) Det finns dom som knarkar sig genom graviditeten och föder friska barn. Men förstår din oro, man vill ju ha ett friskt barn och kunna ge barnet dom absolut bästa förutsättningarna. :)

Har du testat eller väntar du ett tag till? Spännande :)

• Julia08

Jag har oxå blivit gravid två gånger med Cerazette (gravid nu i v.20) =S ... Håller med de andra: Ta ett test!

• fliisan01

Jag missade min tablett i lördags och tog ingen igår, men har nu fått små blödningar, och jag har någon konstig illamående känsla och bara har en konstig känsla i kroppen. . . jag ska nog gå ner på apoteket och köpa ett test, men det känns som om det är för tidigt för att testa ändå, eller vad tror ni? 

det jag tycker är märkligt med Cerazette är att om man kollar upp det på google eller kollar runt på olika forum som har alla som skrivit om Cerazette blivit gravida, det känns lite oroväckande  . . .
    men jag berättar för er så fort jag har testat, ikväll eller imorgon Glad 

• fliisan01

Har nu varit på apoteket o pratat med en kvinna där, och hon tyckte att de skulle vara alldeles för tidigt att må illa osv. om jag skulle vara gravid, men hon tyckte ändå att jag skulle göra ett test 

• moruppgren

Har du gjort testet ännu? Nyfiken :)

• fliisan01

Inte gjort testet än . . . och jag vet inte riktigt vad jag hoppas på att de ska visa heller. 
    Man får så många tankar som snurrar runt, men jag tänkte testa efter att jag har varit på affären så om en timme så kan jag nog berätta för er Glad 

Svar på tråden Cerazette