• fliisan01

Cerazette

Hej! 

Jag har ätit Cerazette i ungefär en månad nu, och mått oförväntat bra! jag brukar må super dålig av p-piller mini-piller p-stav osv. . . har nog provat allt. men nu de senaste dagarna, kanske veckan så har jag kännt mig konstig i magen, kräkts, sover lätt 15 h på ett dygn och har ingen ork kvar, och nu börjar jag bli oroliga över att jag kanske är gravid, då jag har missat ta piller helt någon gång och även tagit ett missat piller senare än jag brukar. 
    och om jag nu skulle vara gravid, skulle de ge någon skada på fostret? 

• Svar på tråden Cerazette
  • fliisan01
    ph8205 skrev 2011-08-22 20:22:55 följande:
    Jag åt Cerazette i ca 3år och blev aldrig med barn!
    vad skönt att höra om nån som inte har haft otur Glad
  • fliisan01
    ph8205 skrev 2011-08-22 20:22:55 följande:
    Jag åt Cerazette i ca 3år och blev aldrig med barn!
    hade du nån/några bivärkningar?

• ph8205

Nej det kan jag inte säga att jag hade, mådde riktigt bra hela tiden!
    Dock så hade jag bara mens de 2 första månaderna sen hade jag inte mens förren ca 1månad efter jag hade slutat med dom! Men det är tydligen väldigt vanligt när man äter dom!

• fliisan01

har testat mig nu, och de var neg. vet inte om de kanske var för tidigt? 

• moruppgren

När ska du ha mens?
    Hur kändes det när det var negativt? Hoppas allt blir som du vill. :)

• fliisan01

Jag vet inte när mensen ska komma, men jag fick rådet om att jag skulle ha en veckas uppehåll med Cerazette och så skulle jag börja igen och vara super noga med att ta dem ordentligt.
    Visst hade det varit roligt om de blev ett + men jag tror nog att jag vill vänta ett år till Glad 

• moruppgren

Okej. :) Ställ larm på mobilen en tid du alltid är hemma. Så lätt att missa annars, ska bara göra det här innan... Och så är pillret glömt.

Hoppas att kroppen rättar till sig snart på ett eller annat sätt :)

• Emelie 969

hej har ätit cerazette nu i fyra månader och allt har varit jätte bra inga problem och jag tar dom samma tid varje dag varit väldigt noga med detta.
    inte haft problem med Mensen eller något utan den har hållt sig borta och ingen mens verk.
    men nu har den börja komma tillbaka och jag börjar få ont i magen och känner mig trött.

Vad kan detta bero på?

• Bamzai

Jag har ätit Cerazette sen jag var 15-16 (nu 19) och har aldrig upplevt några direkta biverkningar förutom möjligtvis Akne. Enligt bipacksedeln ska Cerazette inte ha några biverkningar på fostret ifall man är gravid, men jag själv hade nog slutat också ^^

Enda jag upplevt är att det är knixigt med att få tillbaka mensen om man tar en paus (vilket jag blivit rådd av barnmorskan att göra för att hålla koll så "att allt fungerar xD") och det tar ibland flera månader innan den dyker upp/blir regelbunden igen.

• Grazzy
    fliisan01 skrev 2011-08-21 20:35:49 följande:
                                                                    Hej! 

Jag har ätit Cerazette i ungefär en månad nu, och mått oförväntat bra! jag brukar må super dålig av p-piller mini-piller p-stav osv. . . har nog provat allt. men nu de senaste dagarna, kanske veckan så har jag kännt mig konstig i magen, kräkts, sover lätt 15 h på ett dygn och har ingen ork kvar, och nu börjar jag bli oroliga över att jag kanske är gravid, då jag har missat ta piller helt någon gång och även tagit ett missat piller senare än jag brukar. 
    och om jag nu skulle vara gravid, skulle de ge någon skada på fostret? 

Jag blev aldrig heller gravid under mina 2 p.piller år, åt både Cerazette och Neovletta 28. Det enda biverkningar jag hade var väl lätt illamående och blödde i drygt 2 månader innan kroppen ställde om sig efter tabletterna
    Kan ju ge graviditets symtom när man börjar med p-piller. 
Svar på tråden Cerazette