TvåTrollungar skrev 2012-03-18 21:29:06 följande:
Hej! Hur gör ni? Talar ni om och " predikar" till era vänner om hur deras barn bör sitta och åka i bilen? Eller sköter ni ert och låter de barnen åka på tok fel utan att säga nå? Alla runt omkring mig ( ganska nära vänner) handlar om 4 barn som sitter helt fel . Alla är mellan 2.5-3.5 år och 3 sitter framåt redan i sina " bakåtvända" stolar. Medan 1 sitter halvlöst med snurrade bälten, spänns fast i farten osv! Vad ska man säga?
Jag har inbillat mig att min arbetskamrat har haft sin yngre bakåt då hon i alla diskussioner hållit med om bakvänt åkande osv. så döm om min förvåning då hon säger att de behöver byta stol (till en bältesstol) för bältet börjar bli kort i twowayen. Visst, det är ju ett legitimt skäl, absolut, lite förvånad bara då hennes kille blir 4 i maj och inte är speciellt stor för sin ålder (stl 104 i kläder). Och så kläcker hin mitt i allt ur sig att han sutit framvänd i TW, i internselen, sen han var 2,5 för han har sååå långa ben...
Och så har människan gått och skrutit om att de har så bra bilstol och helt rätt monterat osv iom att hennes man jobbar på bilfirma och därvia monterat hundratals stolar osv. Borde inte fanskapet veta bättre då? Blev glad att höra att firman slutat sälja bilstolar pga bristande lönsamhet.
Annars så vet nog alla i min närhet att jag lobbar hårt för bakvänt åkande, min kusin tom bad mig om hjälp med monteringen när varken butiken eller de själva fick till MT'n på ett bra sätt (klacken var vänd åt fel håll, butikskillen hade aldrig sålt/monterat bilstol förr)
även efter att jag och en annan kollat vad "hans" sida sa om babyskydd, och länkat till där det står att babyskydd äldre än 5 år ska man absolut inte köpa, så vidhåller han 10 år, och då finns det u faktiskt ett år kvar i det! Idiot. Men de inläggen ligger under hans annons och raderar han bilden och laddar upp på nytt så lovar jag, jag kommer posta infon om 5årsgränsen fron "hans" sida igen, så förhoppningsvis kommer ingen köpa den.