• lillangel

Jag orkar inte ha de här livet, får PANIK!

Älskar att vara mamma, älskar min son mer en livet, jag blev ensam mamma innan han föddes, haft strö jobb tills jag bestämde mig för att studera,för jag kan inte hitta jobb som undersköterska på dagtid, så de blev kontors jobb,

hade flyt och fick jobb direkt samma dag min utbildning va klar men tyvörr inte i min hemort utan en kommun som de tar 40 min med buss att åka till + tiden att gå allt som allt dörr till dörr tar det 1 tim 15min, går upp 5.30 och hemma med lillen 17.30 Jag klarar inte de här livetGråter Jag kommer inte orka ha de såhär , de är slitsamt som ensam mamma och va borta 12 timmar hemifrån för att sen komma hem och laga mat ,städa och tvätta och hinna mysa med sonen för att sen sova. Man har ju inte råd att gå ner i tid heller.

Mår så dåligt,vill inte ha min 3åring 11 timmar på förskolan

• Svar på tråden Jag orkar inte ha de här livet, får PANIK!
  • Julia Jessan

Förstår att det känns jobbigt. Jag pendlar lika länge varje dag (har ej barn dock) och vet hur mycket energi det tar. Om du är själv och det är så långt att åka kanske du har möjlighet att flytta närmre jobbet? Klart det är jobbigt att flytta på sonen men han får ju en mamma som är piggare och mer närvarande (iom att ni får fler timmar per dag tillsammans).

• lillangel
    Julia Jessan skrev 2011-08-21 22:01:39 följande:
    Förstår att det känns jobbigt. Jag pendlar lika länge varje dag (har ej barn dock) och vet hur mycket energi det tar. Om du är själv och det är så långt att åka kanske du har möjlighet att flytta närmre jobbet? Klart det är jobbigt att flytta på sonen men han får ju en mamma som är piggare och mer närvarande (iom att ni får fler timmar per dag tillsammans).
    jag har hela min familj väldigt nära oss så jag flyttar inte för ett jobb, han har alla sina kusiner och mormor moster och kompisar här.

jag har bara jobbat 2 månader och värre blir de när vintern kommer,de blir mörkt och allt blir bara värre då
  • Julia Jessan

Försök söka jobb som ligger närmre, eller kanske börja bilpendla med någon alt skaffa en bil som tar dig fram och tillbaka? Alt gå ner i tid och vara ledig 1 dag i veckan? Annars är det ju ganska svårt att göra något om du inte kan flytta på dig och jobbet inte flyttar på sig, tyvärr.

• lillangel
    Julia Jessan skrev 2011-08-21 22:49:59 följande:
    Försök söka jobb som ligger närmre, eller kanske börja bilpendla med någon alt skaffa en bil som tar dig fram och tillbaka? Alt gå ner i tid och vara ledig 1 dag i veckan? Annars är det ju ganska svårt att göra något om du inte kan flytta på dig och jobbet inte flyttar på sig, tyvärr.
    jo du har rätt, jag måste tänka ut en bra plan och söka i min kommun se framåt att de bara är för en period de här tack för ditt svar
  • Bettiz
    lillangel skrev 2011-08-21 22:15:35 följande:
    jag har hela min familj väldigt nära oss så jag flyttar inte för ett jobb, han har alla sina kusiner och mormor moster och kompisar här.

jag har bara jobbat 2 månader och värre blir de när vintern kommer,de blir mörkt och allt blir bara värre då
    Kanske kan mormor och/eller moster hämta ett par dagar i veckan? Då drar du ju iallafall ner på tiden som sonen vistas på förskolan...
  • lillangel
    Bettiz skrev 2011-08-22 18:29:46 följande:
    Kanske kan mormor och/eller moster hämta ett par dagar i veckan? Då drar du ju iallafall ner på tiden som sonen vistas på förskolan...
    min mamma går upp 4 på morgonen och kommer hem 16 på em så hon orkar inte de, min syrra orkar inte heller, hon har sagt nu att hon kan hämta sonen ibland på fredagar då hon är ledig,vi har våra barn på samma dagis.
  • Skalle

Sluta klaga kvinna. Du har valt att skaffa barn så gnäll nu inte.

• lillangel
    Skalle skrev 2011-08-22 19:25:08 följande:
    mitt barn är inget problem.
  • Busflickan
    Det är inte barnet hon klagar på utan situationen som är påfrestande! Det är jobbigt att pendla, även utan att ha barn. Det innebär inte att man inte vill ha sitt barn eller något lika löjligt utan att det är tufft att vara borta så långa dagar och sen dessutom försöka räcka till som förälder. 

TS du har all min medkänsla. Jag pendlar också, men är student så jag har vanligen inte så långa dagar.  Det måste vara otroligt tufft! Kan du tänka att det bara är för en tid du måste pendla medans du söker andra jobb i din hemkommun? 
  • mamman64
    barnsligt inlägg!!
Svar på tråden Jag orkar inte ha de här livet, får PANIK!