• tjötas

Vi ska till New York med två barn, bästa sätt att ta oss från flygplatsen på kvällen? Gärna andra tips också!

Hej!
    Åker till USA om några veckor, först till Seattle och sen därifrån till NY. Hotell osv är bokat men dela gärna med er av andra tips.

Vi undrar också över bästa sätt att ta oss från flygplatsen. Kommer till JFK sent på kvällen (landar vid 22), hur tar vi oss enklast och säkrast till vårt hotell på Manhattan? Två barn, 5 år och 8 månader.

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Vi ska till New York med två barn, bästa sätt att ta oss från flygplatsen på kvällen? Gärna andra tips också!
  • Brook123

Jag har bara erfarenhet av att ta taxi. Åkte taxi från Newark till centrala stan. Vi var 3 som delade på det. Kommer inte ihåg exakt vad det kostade... kanske 80-90 dollar.  Säkert och smidigt särskilt med kids kan jag tänka mig

• Fidelis ad urnam

Vid den tiden hade jag åkt taxi,just för enkelhetens skull.
    Sist åkte vi airtrain och subway till och från JFK, men då var det under dagtid.

• ninan

Vi tog en taxi från JFK till centrala Manhattan, det gick väldigt smidigt och priset sattes innan vi klev in av en person som skötte om kön. Tror det finns buss också men man är lite mör efter flygningen och vill komma fram så fort som möjligt. Minns inte vad det kostade, tror runt 60 dollar.

• Ellaria

Säkrast? Taxi. Billigast? Förmodligen nån buss av nått slag. Jag tog taxi från JFK till brooklyn och det kostade typ 30-40 dollar eller så. Det är värt pengarna att slippa mecka med buss/tåg/tunnelbana.

Nej, jag är inte negativ, jag är realistisk.
  • Fidelis ad urnam

tunnelbanan kostade oss 15 dollar för två personer.

• Elli47

Sambo och son åkte taxi till och från JFK när de besökte New York i vintras. De åkte mest taxi, de åkte nog bara tunnelbana en enda gång under hela vistelsen.

• pepparkaka året om

Tänk på att kolla upp ifall taxin har barnstol. När vi åkte tidigt en morgon så hade vi med oss en egen.
    Annars finns det olika "shuttle services" men det är inte säkert att dessa tillhandahåller barnstolar heller. FInns ganska mycket info på nätet!
    Lycka till! :)

• tjötas

Ni som åkte taxi med små barn, hade ni dem i knät? Verkar som att det är svårt att få bil med barnstol (typ omöjligt) och vi kommer inte dra med vår egen över halva jordklotet.

• evaoregon
    tjötas skrev 2011-08-25 07:27:48 följande:
    Ni som åkte taxi med små barn, hade ni dem i knät? Verkar som att det är svårt att få bil med barnstol (typ omöjligt) och vi kommer inte dra med vår egen över halva jordklotet.
    Vi har valt bort taxi om det inte funnits bilbarnstolar åt barnen.  Då har vi istället åkt tunnelbana, lokaltåg, spårvagn, buss eller annat.  Vi har aldrig varit i New York, men det är vad vi valt på andra platser.  T ex bussar är mycket säkrare i en krock än vad en bil är så det känns bättre att åka buss utan bilbarnstol än bil utan bilbarnstol.

Hur gör ni när ni kommer till Seattle?  Kommer ni att åka bil där?
  • Therese och Stefan

Vi åkte taxi från Newark till Times square för 66 dollar nu i juli.

• firewoman

Taxi är givet och jättebilligt i New York. Enkelt att bara stuva in bagage, barn och vuxna och hamna direkt utanför hotellet. Buss, tåg eller tunnelbana fungerar alltid, men med flera personer som åker blir kostnaden inte mycket dyrare för taxi. Dessutom ska ni ju ta er från tex bussstationen och vidare till hotellet med packningen.

Therese och Stefan skrev 2011-08-26 16:14:00 följande:
    Vi åkte taxi från Newark till Times square för 66 dollar nu i juli.

Vi betalade det samma i Juni som Therese och Stefan.
  • evaoregon
    firewoman skrev 2011-08-28 00:14:40 följande:
    Taxi är givet och jättebilligt i New York. Enkelt att bara stuva in bagage, barn och vuxna och hamna direkt utanför hotellet. Buss, tåg eller tunnelbana fungerar alltid, men med flera personer som åker blir kostnaden inte mycket dyrare för taxi. Dessutom ska ni ju ta er från tex bussstationen och vidare till hotellet med packningen.Vi betalade det samma i Juni som Therese och Stefan.
    Problemet är väl inte kostnaden utan att det inte finns bilstolar i taxibilarna här.  På buss, tåg eller tunnelbana funkar det bra utan bilbarnstol, men jag skulle inte åka taxi med en 8 månaders baby i knäet.
  • evaoregon

tjötas skrev 2011-08-25 07:27:48 följande:
    Femåringen kan sitta på en bilkudde och en sådan stoppar man lätt ner i resväskan.
  • tjötas
    evaoregon skrev 2011-08-25 16:03:15 följande:
    Vi har valt bort taxi om det inte funnits bilbarnstolar åt barnen.  Då har vi istället åkt tunnelbana, lokaltåg, spårvagn, buss eller annat.  Vi har aldrig varit i New York, men det är vad vi valt på andra platser.  T ex bussar är mycket säkrare i en krock än vad en bil är så det känns bättre att åka buss utan bilbarnstol än bil utan bilbarnstol.

Hur gör ni när ni kommer till Seattle?  Kommer ni att åka bil där?
    Vi kommer så sent, vid midnatt, och det känns inte ok att sätta sig på buss/tunnelbana med barnen + packning då. 

I seattle har vi hyrbil (med barnstolar) som vi hämtar på flygplatsen. 
  • evaoregon
    tjötas skrev 2011-08-30 09:14:23 följande:
    Vi kommer så sent, vid midnatt, och det känns inte ok att sätta sig på buss/tunnelbana med barnen + packning då. 

I seattle har vi hyrbil (med barnstolar) som vi hämtar på flygplatsen. 
    Då hade jag valt typ Super shuttle då de i alla fall är större än en vanlig bil och något säkrare vid en olycka.  Jag skulle inte åka vanlig bil med en åtta månaders i knäet. 

travel.nytimes.com/frommers/travel/guides/north-america/united-states/new-york/new-york-city/frm_new-york-c_0021020193.html
Svar på tråden Vi ska till New York med två barn, bästa sätt att ta oss från flygplatsen på kvällen? Gärna andra tips också!