Lite råd/förslag tack..
Jag har en son på 3½ år snart och vi försöker bli av med blöjan iallfall dagtid. Men det är liiiitet krux.. Vissa dagar vill han vara utan blöjan och har kalsonger hemma. ÄR suuuuperduktig och gå på toaletten då. Knappt några olyckor alls. Sen nästa dag som exempelvis igår totalvägrade han toan han skulle ha blöjan på sig heelt. Jag tänker som så det är INGEN idé att tvinga av han blöjan för då vägrar han bara kissa på toan. De dagar vi kör utan blöja hemma så när vi går ut har han blöja på sig men kissar ändå på toaletten ute på stan eller vart vi nu är. Man får påminna han hemma ibland om gå på toan.
Hur gjorde ni kom gärna med råd och tips. För han vill bli blöjfri själv. För ja sagt att slutar du med blöjan så får du en tvåhjulig cykel. Han vill sååå gärna ha en cykel och som kompromiss sa ja slutar du med blöjan så får du en sån cykel.
jag förstår ju att detta med vara utan blöja kan ju ta sin tid och de kan bli olyckor med.
Som i somras var han suuuperduktig i 4-5 dar och gick på toan heela tiden. MEn sen var det stopp blöjan skulle på och han vill inte gå på toan.
Sen får man höra av släkt/vänner.. ja men han är 3½ han borde vara torr nu.. Vill ju inte tvinga fram det heller.. känns feeel då... men ändå fortsätter de säga ja men han är stooor nu skall vara utan blöja.. bara tvinga han... vilket ja inte tycker man skall känns som det skulle få motsatt effekt istället.