Rigmor Mortis skrev 2011-08-26 10:14:10 följande:
Vitt är det mest praktiska man kan ha med småbarn! Bara att måla över om det blir något som inte går att ta bort.. visst kan man måla över med andra färger också men det blir ofta nyansskillnad på nytt och gammalt.
(och jag har aldrig sagt att det inte var snyggt, bara att jag inte tycker det var färgglatt)
Visst har du rätt att vitt går att måla över men alla fläckar och märken syns direkt istället. Dessutom hade jag hellre valt en färg och ett underlag som tål lite tvätt än att måla om hela tiden. Klart att det finns saker som barn kan göra som inte går att tvätta bort men då får du problem att täcka med vit färg ändå. Jag tycker vitt är opraktiskt för både barn och vuxna, jag använder aldrig vitt på varken kläder, möbler eller väggar om jag kan undvika det. Nu bryr jag mig inte det minsta om andra gillar vitt, tack och lov är vi alla olika.
Jag lade till att jag tyckte att det var snyggt för jag tyckte jag lät kritisk, ditt inlägg var det inte en kommentar av, jag har ingen aning vad du tyckte när jag läste det.