Inlägg från: tobiq |Visa alla inlägg
  • tobiq

Hur inreder ni barnrum - färgglatt eller "neutralt"?

Vi har också vita väggar (med blommor, ingen tapet vi hade valt när vi flyttade in men det är en hyresrätt så vi orkar inte fixa för mkt), men resten färglatt. Mest är det ljusrosa och ljusgrönt men nu vill jag ha lite knalligare färgare och ska även försöka få tag i lite retrotyger och sånt.

Såhär ser stora tjejens nysydda sängkläder ut, älskar det! Bakstycket på påslakanet är knallgrönt:

Moa-08 Svea-10
  • tobiq
    Miss Obsessive skrev 2011-08-22 12:45:04 följande:
    Vilket fint tyg! Var har du köpt det? Glad

Tack!:) Det är köpt här: http://www.skroten.se/ Lokal tygaffär som är grymt populär, folk vallfärdar från hela landet:D Finns hur mkt fint som helst, blir helt knäpp av av att gå runt där:)
    Moa-08 Svea-10
  • tobiq

Rigmor Mortis skrev 2011-08-22 15:15:03 följande:
    Åh vilket fint! Var på skroten är det, bland gardintygerna på borden till vänster när man kommer in?

Det är en bit in i affären, du får knalla förbi kassorna och så. Det är en hel "avdelning" med barntyger och där fanns det, även samma mönster på knallrosa bakgrund:)
    MazarinRebus skrev 2011-08-22 15:21:58 följande:
    Åh skroten vill jag åka till, bor i stenungsund (några mil ovanför gbg) så jag har en bit att åka :P

Ja det blir ju en liten bit, men från gbg tar det bara ca 45 minuter till Skene där det ligger så om du gillar att sy är det lätt värt ett besök! Har hört att det är bra priser också av dom som vet:) Jag har precis börjat sy själv, inte vågat mig på annat än sängkläder än så länge:)

Här är ett annat favvotyg, kanske svårt att se men det är små ryska dockor på:)

Moa-08 Svea-10
  • tobiq
    Rigmor Mortis skrev 2011-08-23 08:31:08 följande:
    Randiga väggen i vad som numera är sonens rum (jag målade det åt dottern när hon var två)

Nu när hon är fyra har hon valt själv till sitt nya rum. Rosa. Jätterosa. Fast det är bara en vägg som är rosa så jag räknar med att det går lätt att ändra när/om hon tröttnar.

Älskar randiga väggen!!:O
    Moa-08 Svea-10
Svar på tråden Hur inreder ni barnrum - färgglatt eller "neutralt"?