• Anonym

dunderkur mot förkylning

jag fyller år imorgon, jämnt dessutom och väntar lite gäster....
    har legat däckad i 3 dygn.... första gången jag e upp nu sen jag blev sjuk.. har tagit ett skönt bad å känne rmig lite fräschare iaf....

sover massa, dricker massa och får i mig ett mål mat på kvällen.. äter sinova (naturläkemedel)... har tre kuddar i sängen....

något mer jag kan göra för att kännam ig piggare imorgon?

maken får lugnt sköta städning å göra tårta.... hihi
    spännande då han aldrig bakat själv, vi gör alltid tårtorna tillsammans ;) men det blir nog toppen! 

• Svar på tråden dunderkur mot förkylning
  • MattiasFru

Gurgla saltvatten ett par gånger om dagen om du har problem med halsen iallafall annars är det nog mycket vila och mycket vätska som är grejen.

• Yankee

Är du täpt osv gör ett ångbad med tigerbalsam susen!
    Koka upp vatten och häll i en bunke, ta en halv tsk tigerbaslam i och häng dig över tills vattnet nästan svalnat, tårarna rinner men det gör även näsan! Det rensar ut det mesta :)

(ha en toarulle förberedd brevid dig då du kommer få snuta dig lite då och då!)

• Yankee
    Yankee skrev 2011-08-22 13:39:49 följande:
    Är du täpt osv gör ett ångbad med tigerbalsam susen!
    Koka upp vatten och häll i en bunke, ta en halv tsk tigerbaslam i och häng dig över tills vattnet nästan svalnat, tårarna rinner men det gör även näsan! Det rensar ut det mesta :)

(ha en toarulle förberedd brevid dig då du kommer få snuta dig lite då och då!)

Glömde att du givetvis måste röra om så att tigerblsamet smälter, tycker du att det inte ger tillräklig eftekt släng bara på med balsam!!
  • Anonym (Wildrat)

D-vitamin i hög dos och pepparmyntate med honung och pepparmynta eterisk olja...

D-vitamin köps på hälsokosten och bör vara kapslar på minst 2000IU. Vid minsta känning av förkylning tar jag 4-6 stycken om dagen tills jag inte känner av symptomen mer. Brukar ta en till tre dagar. Har på detta vis inte haft en enda förkylning på flera år (annars minst två om året) och inte blivit smittad av jobbarkompisarna som var hemma i skift i våras med förkylning och magsjuka. Då är jag ändå gravid och borde ha ett sämre immunförsvar nu...

Känner jag i halsen att nåt är på g så dricker jag pepparmyntate. Teet finns på vilket ica och coop som helst (Friggs) eller på hälsokosten. Pepparmynta eterisk olja finns på Apoteket, undanstoppat nu så man får fråga efter det, framme till jul.

• Anonym

tack alla!!!
    har sovit konstant i nästan 2,5 dygn nu.. vaknade kl 10 och kände mig rätt ok.... 
    tack för alla tips, ska testa dem nästa gång gör detta lär ju inte vara årets sista förkylning.... :P 

Svar på tråden dunderkur mot förkylning