• Anonym (svettis)

svettas så mycket i ansiktet!!

har ett jättestort problem, och det är att jag svettas så mycket i ansiktet, nacken och håret.
    bara jag går en promend på 5 min så börjar det rinna :(
    på resten av kroppen tror jag att jag svettas rätt normalt...
    men det är så fruktansvärt pinsamt, och har lett till att jag inte vill umgås med folk eller träffa killar.

Nån som har nått tips?
    (min mamma har likadant så jag antar att jag ärvt det därifrån...)

• Svar på tråden svettas så mycket i ansiktet!!
  • manhattangirl

Hej! Jag har bekanta som har samma problem och har satt in botox pga detta. Och dom har blivit av med sitt problem! Kanske värt att testa? 

• Anonym (svettis)
    manhattangirl skrev 2011-08-22 16:16:45 följande:
    Hej! Jag har bekanta som har samma problem och har satt in botox pga detta. Och dom har blivit av med sitt problem! Kanske värt att testa? 
    kan man göra det i hela ansiktet? och håret?
  • manhattangirl

Ja jag tror även att det funkar i håret men jag kan inte svära på det. Däremot har det fungerat utmärkt i ansiktet. 

• Insatt
    manhattangirl skrev 2011-08-22 16:24:38 följande:
    Ja jag tror även att det funkar i håret men jag kan inte svära på det. Däremot har det fungerat utmärkt i ansiktet. 
    Jag lider av samma sak! Tränar jag ser mitt hår ut som att jag precis duschat. Hoppas botox funkar så kan jag använda det i framtiden och ha en ursäkt för skönhetsingrepp fast min sambo hatar sånt :D Doubble win
  • manhattangirl
    Insatt skrev 2011-08-22 16:26:33 följande:
    Jag lider av samma sak! Tränar jag ser mitt hår ut som att jag precis duschat. Hoppas botox funkar så kan jag använda det i framtiden och ha en ursäkt för skönhetsingrepp fast min sambo hatar sånt :D Doubble win
    Haha snack om win win!  
  • Insatt

Det är ju skitjobbigt att behöva planera hela sitt liv kring svettandet, men det går i min familj med. Har haft det så sedan puberteten. Jag planerar t.ex. att gifta mig när det är kallt ute för jag har ingen lust att svettas sönder hela den dagen när man vill vara fin i håret och sminket.

• Anonym (svettis)
    Insatt skrev 2011-08-22 16:26:33 följande:
    kul att jag inte är ensam! (men tråkigt för dig ;)

men botox låter väldigt dyrt....
  • Insatt
    Anonym (svettis) skrev 2011-08-22 16:36:44 följande:
    kul att jag inte är ensam! (men tråkigt för dig ;)

men botox låter väldigt dyrt....
    Jag tycker att man borde kunna få hjälp av vården. Det är rätt nyligen jag förstått att jag lider av nått som har ett namn så jag har ju inte gått till läkaren med det, men gör man det och visas det att man lider av det så borde man väl få det gratis? Folk får ju det för sina svettiga händer!
  • Insatt
    Mimmlas skrev 2011-08-22 16:42:39 följande:
    Är du överviktig?
    Annars hjälper botox som sagt. 
    Jag är överviktig, men när jag gick i högstadiet och var tvungen att gå in på toa torka ansiktet efter den korta promenaden var jag en 45 kg dansare och inte överviktig. Men folk tror ju gärna att "det är för att du är fet och har dålig kondis serru "lilla" vännen, jag känner din kropp bättre än du" och då blir jag fan förbannad för vad vet de? Folk ska inte döma så jävla mycket! Bara för att man är fet betyder det inte att man alltid varit det och bara för att man är fet och svettig betyder det inte att svetten kommit med fettet! Så det så!
  • Mimmlas
    Insatt skrev 2011-08-22 16:46:11 följande:
    Jag är överviktig, men när jag gick i högstadiet och var tvungen att gå in på toa torka ansiktet efter den korta promenaden var jag en 45 kg dansare och inte överviktig. Men folk tror ju gärna att "det är för att du är fet och har dålig kondis serru "lilla" vännen, jag känner din kropp bättre än du" och då blir jag fan förbannad för vad vet de? Folk ska inte döma så jävla mycket! Bara för att man är fet betyder det inte att man alltid varit det och bara för att man är fet och svettig betyder det inte att svetten kommit med fettet! Så det så!
    Jag är fullt medveten om det, men om man släpar runt på en massa extra så blir det ju tungt och jobbigt.
    Jag är själv dansare och har tävlat osv.
    Men jag svettas inte alls nästan fast de säger att man som mer vältränad svettas enklare. Så det är ju absolut skillnad från person till person. 
  • Takex

Jag bor i Japan och vi har det varmt och fuktigt och ingen ström typ. Känns som att jag alltid precis stigit ut ur duschen. Jag brukar göra lite småsaker för att undvika att jag ska börja svettas för mycket utomhus, glass och milkshake är guld. Jag vet inte vad som finns i Sverige men man kan på olika sätt bära ispack och annat. TIlls du hittar en smidigare mer permanent lösning så kan det ju vara något att försöka få ner kroppstempen lite :)

• Insatt
    Mimmlas skrev 2011-08-22 16:51:59 följande:
    Jag är fullt medveten om det, men om man släpar runt på en massa extra så blir det ju tungt och jobbigt.
    Jag är själv dansare och har tävlat osv.
    Men jag svettas inte alls nästan fast de säger att man som mer vältränad svettas enklare. Så det är ju absolut skillnad från person till person. 
    Och det vet du för att du varit fet? Jag har träffat människor som är mycket fetare än jag men som inte svettas lika mycket eftersom de inte tillhör den lilla procent av befolkningen med hyperhidros.
  • Mimmlas
    Insatt skrev 2011-08-22 16:59:43 följande:
    Och det vet du för att du varit fet? Jag har träffat människor som är mycket fetare än jag men som inte svettas lika mycket eftersom de inte tillhör den lilla procent av befolkningen med hyperhidros.
    Jag har varit överviktig ja.
    Det jag sa är bara att man har enklare att börja svettas om man är överviktig och släpar runt på en massa extra vikt, jag skulle absolut svettas mer om jag hade en rygga på mig hela dagen som vägde 20 kg. 
  • Lina239

Jag håller med tjejen som säger att hon nu är överviktig men svettades lika mycket när hon var mindre, ja har precis samma problem! Det är skit jobbigt! Men de konstigaste av allt är att ja svettas inte alls mycket på de"vanliga ställerna" men extremt mycket mer än vanligt i ansiktet! Och när ja väl börjat svettas så slutar ja inte! Fruktansvärt pinsamt att jämt ha svettpärlor i pannan/ögonbrynen och på överläppen! Och de behöver inte ens betyda att man känner sig speciellt varm i övrigt.. Är det nån som testat receptfrialäkemedel för svett och isf kan man använda dom i ansiktet?

Svar på tråden svettas så mycket i ansiktet!!