• Cat

Spa som tillåter barn?

Hejsan!

Vill åka på spa-weekend med stora familjen men har svårt att hitta något som tillåter att barnen är med i badet. Många har åldersgräns, typ 14 år. Hittade Loka brunn men då kostade det 195:-/vuxen och 95:-/barn att gå in och då fick barnen bara bada mellan 07.00 och 10.00. Inte riktigt vad vi har tänkt oss.

Har någon något förslag?? Gärna i mellansverige!

• Svar på tråden Spa som tillåter barn?
  • E466

Hur är det med Hasseludden Yasuragi? De brukar annonsera med barn på bilderna (dock ej bebisar, men barn i låg- eller mellanstadieåldern).

• thomas55

Erdinger-thermen

Äventyrsbad för alla - bastu (30st) över 16år (naket)

• thomas55
    thomas55 skrev 2011-08-22 18:22:07 följande:
    Erdinger-thermen

Äventyrsbad för alla - bastu (30st) över 16år (naket)

Ligger i Tyskland Munchen - men det går flyg
  • torsdag

Vann Spa i Bohuslän. Har för mig att man får ha med sig barn dit.

• MadHatter

Jag tror att Selma Spa i Sunne har särskilda barnhelger och barntillåtet vid lov och så. Då finns det olika behandlingar mm för barnen att välja på.

• Knatte

Vildmarkshotellet vid Kolmården tillåter barn i "spa-avdelningen". Inte lugnaste spat, men det är verkligen anpassat så att alla ska hitta nåt. Lite lugnare avdelning på överplan, men sittgrupper och bubbelpool, och mer lek för större barn på nederplan. Och så bjussar det på badblöjor för alla småttingar - en trevlig gest tyckte jag! :)

• Cat
    E466 skrev 2011-08-22 18:18:03 följande:
    Hur är det med Hasseludden Yasuragi? De brukar annonsera med barn på bilderna (dock ej bebisar, men barn i låg- eller mellanstadieåldern).
    Det har vi funderat på och kanske inte helt avfärdat, men eftersom mamma som fyller 60 och är anledningen till att vi vill åka, inte tycker om japans mat så känns det inte helt klockrent. :-S Men tack för ett bra tips annars!!
  • Cat
    thomas55 skrev 2011-08-22 18:22:38 följande:
    Ligger i Tyskland Munchen - men det går flyg
    Gärna i mellansverige som sagt...
  • Cat
    torsdag skrev 2011-08-22 18:33:36 följande:
    Vann Spa i Bohuslän. Har för mig att man får ha med sig barn dit.
    Tack, har bara tittat in som hastigast och sett att de har speciella barntider, men det såg ok ut. Ska titta mer noga under dagen!
  • Cat
    MadHatter skrev 2011-08-22 18:39:26 följande:
    Jag tror att Selma Spa i Sunne har särskilda barnhelger och barntillåtet vid lov och så. Då finns det olika behandlingar mm för barnen att välja på.
    Ja just det, det har jag ju läst att de har. Får maila dem och fråga om vi har tur att "vår" helg är en barnhelg.
  • Cat
    Knatte skrev 2011-08-22 18:42:44 följande:

Vildmarkshotellet vid Kolmården tillåter barn i "spa-avdelningen". Inte lugnaste spat, men det är verkligen anpassat så att alla ska hitta nåt. Lite lugnare avdelning på överplan, men sittgrupper och bubbelpool, och mer lek för större barn på nederplan. Och så bjussar det på badblöjor för alla småttingar - en trevlig gest tyckte jag! :)

Vi har tittat in där också, men minns inte riktigt längre varför syster avfärdade det. Kanske för att det var för dyrt när man ändå inte kan gå in på djurparken... Den är stängd då när vi ska åka i oktober... Annars tror jag säkert att det är toppen!!!
  • Cat
    Elli47 skrev 2011-08-23 08:11:16 följande:
    Åldersgräns på spa?? Jag kan rekommendera Levi Spa i Finland, hur fint som helst och inga åldersgränser där inte, billigt dessutom nu innan höstsäsongen är igång. www.hotellilevitunturi.fi/en/fitness-wellness...
    Ja, de flesta har det tyvärr...

Ska titta på ditt förslag, det såg jätteint ut. Vi hade väl inte tänkt oss att åka utanför sverige bara. Vi ska dock åka i mitten av oktober, så då kanske det inte är så billigt längre??? 
  • mamma smurfen

ang Yasuragi, så kan jag varmt rekomendera det, även fast de har japansk mat *ler*

Har vart där 2 ggr, dock bara med sambon och utan barn, men han verkligen avskyr  fisk, han mår illa av bara lukten, men....

Atmosfären på hotellet, lugnet, och "tidlösheten"...den är fantastisk, personalen var underbara, och den maten vi åt var super (de har även liiite annat att erbjuda än enbart sushi)

Föreslår att ni ringer och kollar om de inte kan "kocka ihop" något för ert sällskap som ni alla kan tänka er att äta, de brukar inte vara "motiga" med sådant.

Att ligga ute i den varma källan och titta ut över landskapet är verkligen avslappnande och hänförande!

Det enda lilla minuset jag minns därifrån var att rummen var en aningens spartanska, men å andra sidan är det ju inte på rummen man vistas annat än för att sova

Hoppas på en avslappnande spa helg för er=)

• Elli47
    Cat skrev 2011-08-23 08:34:58 följande:
    Ja, de flesta har det tyvärr...

Ska titta på ditt förslag, det såg jätteint ut. Vi hade väl inte tänkt oss att åka utanför sverige bara. Vi ska dock åka i mitten av oktober, så då kanske det inte är så billigt längre??? 
    Det beror lite på hur länge höstfärgerna finns men i mitten av oktober så har nog löven trillat av och det är billigt igen tills skidsäsongen kommer igång.  Jag tror vi var dit första gången i mitten av oktober förra året (det öppnade september 2010) och då var det billigt, ca 1000 kr (2 vuxna, 2 barn)  för en natt på hotell med frukost inkl bad två dagar.
  • Cat
    MadHatter skrev 2011-08-22 18:39:26 följande:
    Upptäckte nu att selma har en lägsta äldersgräns på 7 år, så tre av våra barn får alltså inte alls bli med in i spa, och det känns ju lite trist. Detta gäller alltså även under barnperioderna... :-S Men tack för förslaget!
Svar på tråden Spa som tillåter barn?