Inlägg från: EbbsansMamma |Visa alla inlägg
  • EbbsansMamma

tatuera barn?

Det är väl dumt ifall ni verkligen MÅSTE flytta nångång i framtiden, du och pappan till barnet kanske går åt olika håll, och tänk om det händer nått och ni MÅSTE byta telefonnr... Ja, det kan bli många adresser o nr på det stackars barnet..

• EbbsansMamma

Och sen när barnet blir äldre och flyttar hemifrån... Tror du hon/han själv vill ha sin gamla adress på sin kropp då? Neee, jag skulle inte vilja ha det  iallafall..

• EbbsansMamma
    Maggis skrev 2011-08-22 22:29:40 följande:
    För att inte tala om att barnet sannolikt växer upp och flyttar hemifrån någongång.
    Oj, missade att du skrev det, jag skrev exakt samma neranför.. haha!
  • EbbsansMamma
    Älskarlivet skrev 2011-08-22 22:29:43 följande:
    Kul för en 30-åring att ha sin gamla adress tatuerat på armen....
  • EbbsansMamma
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:31:51 följande:
    tror inte jag skulle tänka så mycket på det om den sutit där hela mitt liv och skulle det vara så att man vill ta bort den senare så finns det ju laser!! eller?
    Betalar du lasern sen då åt ditt barn? Som är svindyrt, och ger oftast ärr? Kan ju bli många adresser o nummer att ta bort från kroppen sen..

Tänk på framtiden, när ditt barn är i tonåren.. Tror du inte hon/han kommer skämmas?

" WOW har du en tatuering? Vad står det för nått?

- Nee, ingenting alls, bara mina gamla adresser, som min mamma lät tatuera in när jag var liten..

- åh, jaha okej.. *viskar vidare till kompisar*"

Ja du kan ju tänka själv:)
  • EbbsansMamma
    Lindreas skrev 2011-08-22 22:38:34 följande:
    En seriös tatuerare? En som arbetar i en studio och innehar alla certifikat och diplom och allt man ska ha för att få tatuera människor?
    kan ju inte vara en seriös tatuerare.. Eller så har han en studio, men det går dåligt för honom för han är dålig och bara vill ha pengar, så han gör vilken tatuering, på vilken människa som helst oavsett ålder?
  • EbbsansMamma
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:40:01 följande:
    jo det har jag tänkt på.. men om man skulle tatuera personnumret då?
    det kommer ju aldrig ändras men vad ska den som hittar ett borttappat barn göra med ett prsonnr??
    VARFÖR tatuera ditt barn ÖVERHUVUDTAGET?! För mig är det barnmisshandel, rakt igenom! Ge en sån smärta till ett barn, för JA det gör ont att tatuera sig, jag vet det eftersom jag har flera stycken över nästan hela kroppen!  Jag skulle ALDRIG utsätta min dotter för det, aldrig! Ush, skulle inte ens kunna ta hål i öronen på mitt barn, för jag vill inte GE mitt barn smärta, jag vill inte göra min dotter illa på något sätt alls!

Ne tänk efter några ggr.. Vill du att ditt barn ska gråta av smärta? Har du egna tatueringar? Vissa gånger kan det kännas som man tar en kniv o skär, vill du verkligen att ditt barn ska känna den sortens smärta?!

Hur gammal är ditt barn?
  • EbbsansMamma
    Lindreas skrev 2011-08-22 22:41:27 följande:
    Ja, det är det jag försöker klura ut. Antagligen är det en person som köpt en tatueringsmaskin, tatuerar vid köksbordet och kallar sig tatuerare.
    Ja men precis!

Eftersom hon heter "mamma91" så är hon kanske född 91, och i våran ålder finns det många som köper tauteringsmaskiner och tror dom kan börja tatuera hej vilt.. Eftersom jag också är född då, så har jag också många kompisar som gör det.. och alla har ju inte sterila saker hemma heller, så det är ju stor risk för infektion. Det fick jag när jag tatuerade mig på handen hos en kompis.. Det var inte roligt!
Svar på tråden tatuera barn?