Inlägg från: Lindreas |Visa alla inlägg
  • Lindreas
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:31:51 följande:
    tror inte jag skulle tänka så mycket på det om den sutit där hela mitt liv och skulle det vara så att man vill ta bort den senare så finns det ju laser!! eller?
    Seriösa tatuerare tatuerar inte barn, så du behöver nog förresten inte oroa dig över färgen.
  • Lindreas
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:35:49 följande:
    Har redan varit i kontakt med en tatuerar jag känner och han trodde inte det skulle vara något problem.
    En seriös tatuerare? En som arbetar i en studio och innehar alla certifikat och diplom och allt man ska ha för att få tatuera människor?
  • Lindreas
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:40:01 följande:
    jo det har jag tänkt på.. men om man skulle tatuera personnumret då?
    det kommer ju aldrig ändras men vad ska den som hittar ett borttappat barn göra med ett prsonnr??
    Varför ger du inte dina barn ett halsband med numret ingraverat i stället? Eller ett infoband som man sätter runt handleden? Och om barnet försvinner, är det då troligt att ni är hemma och sitter där och väntar bara?
  • Lindreas
    EbbsansMamma skrev 2011-08-22 22:40:37 följande:
    kan ju inte vara en seriös tatuerare.. Eller så har han en studio, men det går dåligt för honom för han är dålig och bara vill ha pengar, så han gör vilken tatuering, på vilken människa som helst oavsett ålder?
    Ja, det är det jag försöker klura ut. Antagligen är det en person som köpt en tatueringsmaskin, tatuerar vid köksbordet och kallar sig tatuerare.
  • Lindreas
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:45:55 följande:
    men om man gör det för barnets säkerhet och så att man inte ska bli av med det..

har erfarenhet av en mamma som miste sin son och efter som dom inte kunde idenifera honom så fick hon reda på att han var död genom facebook. hon ringde till sjukhuset men dom kunde ju inte säga något efter som dom inte viste vem den döde pojken var.
    Va? Nej du, det där stämmer inte. Man använder tandkort och dna om den döda personen inte har leget på sig. Och mamman informeras av polisen om det inträffar, så det där är inte sant.
  • Lindreas
    CallGirl skrev 2011-08-22 22:50:55 följande:
    Du behöver inga diplom för att få tatuera. Ett par tusenlappar kostar utrustningen sedan är det bara att sätta igång. Ska du däremot ha studio är det en annan sak, men för hemmapulare finns inga regler.
    Nej, det var det jag menade med att man har en studio. Jag vet att vilken idiot som helst kan köpa utrustning och tro att de är något.
  • Lindreas
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:52:01 följande:
    men snälla ni måste ju förstå att detta inte är på allvar ville bara kolla vad folk tror att föreldrar är kapabla till!!!
    Ja du. Du har ju inte direkt framställt dig själv som en särskilt vettig mamma, ärligt talat. Man lägger en sån här tråd i sandlådan.
  • Lindreas
    mamma91 skrev 2011-08-22 22:53:57 följande:
    ja finns det nått kategori där man inte behöver vara så seriös?
    Ja, sandlådan till exempel. Det är bra om man läser igenom alla regler och liknande när man reggar sig. Om du fortsätter på det här sättet finns det risk att du blir troll-anmäld.
Svar på tråden tatuera barn?