• BymBym

epidural ont?

Jag kände inget när jag fick epiduralen. Den tog bort smärtan på värkarna men som tur är fortsatte de. Värkarna kan ju avta när man får epidural. Det var en underbar smärtlindring men jag valde ändå bort den med tvåan.

• BymBym

Mina egna funderingar, inga vetenskapliga... Det känns som att om man kan föda utan den så är chansen större att man är piggare i kroppen efteråt. Det var jag efter andra förlossningen med om det berodde på avsaknad av epidural vet jag egentligen inte.

Sen riskerar väl förlossningen att "stanna upp" och bli mer utdragen? Det var vad jag hört innan och därför valde jag bort den med andra.

Men som sagt, jag hade den vid första och den var jättebra då.

• BymBym

För mig var epiduralen jättebra. Krystade mycket längre än med andra men det kan ju bero på att andra var just andra.
    Värkarna blev mycket lättare att härda ut med den så egentligen valde jag bort den mest för att känna mig så opåverkad som möjligt efter förlossningen.

Ta epiduralen om ni är rädda för smärtan. Den var i alla fall för mig jättebra.
    Något att tänka på är att säga till om den inte tar på båda sidor. Den tog inte bra på min ena sida men då "fyllde" de på så det blev bra.

Svar på tråden epidural ont?