• ewis1

Frukt i skolan

Här är det också så att barnen ska ha med sig 1-2 frukter till skolan. Det är ju bra om det duger med äpplen, morötter (lite "vanliga" frukter/grönsaker) men ibland vill bonusdottern att vi ska skicka med lite exotiska frukter för det har en del andra barn. Men det blir sällan för jag vet inte vad man ska hitta på....de ska ju äta det också.
    Nyponsoppa har vi börjat skicka med ibland men det kanske är så bra med tanke på allt socker men kanske kan vara bra att alternera med. Såg att någon i den här tråden skickar med riskakor. Tack för det tipset, kan också vara bra att alternera med (jag trodde inte man fick skicka med sådant men nu har jag tänkt till och skickar med precis vad JAG, och självklart barnet, vill Glad)

Sedan var det någon som tog upp i den här tråden att skridskor osv krävs även av barnen. Visst är det galet?! De kanske går till isbanan en gång/år. Sedan krävs skidor, vilket också ska åkas en gång.

• ewis1
    Anonym skrev 2011-08-24 08:38:01 följande:
    Man kan skicka tomat, gurka, vitkål... Testa exotiska frukter hemma först så du vet vad barnet tycker om!

Skolan kan inte kräva att ni ska stå för skidor och skridskor utan barnen får gå en promenad eller göra något annat när deras klasskamrater åker.
    Dr Mupp skrev 2011-08-24 08:43:17 följande:
    Fast ett par begagnade skridskor är inte dyrt och samma med skidor. Och om man är smart tar man skidor med bindning som fungerar med vilka skor som helst. DÅ behöver man bara fixa stavar eftersom det inte gör nått ifall skidorna är lite för korta.
    Visst begagnat/lånat är bra men man ska hitta det också, det är inte alltid det lättaste. Tråkigt för de barnen som inte får vara med när andra åker. Nu har vi möjlighet att köpa det som behövs men det är ju många som inte har det. Jag tycker dock att det är onödigt eftersom sakerna används 1-2 ggr. 
Svar på tråden Frukt i skolan