• seccasecca

Frukt i skolan

Jag hörde eller läste nyheterna för ett par veckor sedan; en dietist som forskar sa då att äta en massa frukt är som att äta godis ( sockret i frukt är som en sockerkick). Hon menade på att vi äter onödigt mycket frukt. Nu kan jag tyvärr inte hänvisa till någon artikel eller något nyhetsprogram då jag glömt av vart jag hört detta. Kanske någon mer som fått nya om detta??

• seccasecca

Till Anonym kl10.14: jag diskuterade inte huruvida frukt är nyttigt eller inte. Det jag skrev var att det är inte bra att äta för mycket och hur ofta som helst, för som någon annan nämnde är det fruktsocker som ger sockerkickar. Kanske ett skäl att inte skicka med om ekonomin inte tillåter. Personligen anser jag att en frukt om dagen är bra för kroppen. Varför finns det folk som går på så fort man går lite utanför TS??

• seccasecca

Det är nog ingen som bråkar utan ventilerar lite åsikter precis som man gör med sina vänner.

• seccasecca

Tror inte nån är motståndare, det de flesta vill är nog att skolan/kommunen står för frukten. Alla har rätt till sina åsikter utan att bli påhoppade!!!

• seccasecca

Håller med ovanstående talare! Dessutom så kanske barnet/barnen inte äter så mycket frukt hemma om de tar med till skolan så det går jämt ut. Idag fick dottern med två små äpplen istället för ett lite större. Tar hon det inte i skolan brukar hon ta det på vägen hem.

Svar på tråden Frukt i skolan