Frukt i skolan
Min son har ingen frukt med sig alls. Han vill inte ha. Den frukten jag packar ner slängs ändå. Det är ingen som har reagerat på det.
Man måste inte ta med frukt.
Min son har ingen frukt med sig alls. Han vill inte ha. Den frukten jag packar ner slängs ändå. Det är ingen som har reagerat på det.
Man måste inte ta med frukt.
Det kan ju aldrig varit ett krav, det måste ju vara vi föräldrar som uppfattar det det som ett krav. Vad ska de göra om man inte skickar med frukt? Min son äter aldrig upp frukten så nu har jag slutat att skicka med frukt. Det är ingen som har sagt något om det på vår skola.
Jag tycker att det har blivit för hysteriskt med att allt ska vara gratis vad det gäller skol gången/förskola. Man ska inte få ha utflykter om skolan begär att familjen ska skicka med matsäck. Man ska inte få åka skridskor om inte skolan står för det osv osv....
Varifrån ska pengarna plockas tycker ni?
Det kostar att ha barn och är barnen sjuka så måste ju barnet ha mat den dagen hemma, hur löser man det då ekonomiskt? Ibland så tycker jag att vissa inte skulle ha skaffat barn.
Jag tycker att vi ska skita i att ge våra frukt överhuvudtaget, då slipper vi dessa problem.
Jag tycker att problemet med frukt verkar mycket värre än skälva kostnaden i sig.
Dessa fattiga som inte har råd, hur fungerar det när barnen blir sjuka en vardag? Får barnen ingen mat då?
Jag tror inte att det handlar om kostnaden, utan om principen...
Jag undrar då barnen börjar förskolan så får man ju ett par hundra över då avgiften för fritids är billigare än förskolan. Kan man inte ta de pengarna och lägga på frukt?