• fundersam3

Smärta i livmodern normalt ?

Jag fick barn för 3 månader sen och förlossningen gick bra och så inga konstigheter förutom att vattnet gick 3 dagar innan förlossningen kom igång på riktigt . 

Undrar lite nu angående en smärta som i livmodern . För någon dag sedan fick jag en fruktansvärd smärta där nere och det typ ilar och idag fick jag de igen, så fort jag rör på mig eller om jag sitter på toa så gör det ont och det är som värst i början sen sakta sakta avtar de men de tar upp mot nån timma innan de slutar göra ont . Och jag har fått ökade flytningar och dom är som kladdiga och klumpar och luktar inte normalt , jag fick min första mens efter graviditeten och det den 4 augusti och den var normal . Men jag undrar nu ifall det är normalt att ha sån smärta som jag har nu eller kan de vara infektion eller dylikt ? Jag har inte haft smalag ännu efter förlossningen .

Infektionsrisken är ju hög när vattnet går tidigare innan allt kommer igång så kan de beror på det eller är de långsökt? 

• Svar på tråden Smärta i livmodern normalt ?
  • Hippopotame1

Jag tycker att du ska ringa din vårdcentral.

• pigglet

Låter faktiskt som det kan vara en infektion. Ring och be om en tid imorgon.

Svar på tråden Smärta i livmodern normalt ?